Aleşii au aprobat, în şedinţa extraordinară de consiliu local de joi, un proiect de hotărâre care prevede ca cele două minibuze electrice să fie date în administrarea RATT.
„Prin Hotărârea Consiliului Local nr. 206/ 15.04.2014 a fost aprobată achiziţia a două bucăţi minibuze electrice cu 14 locuri, motor 72V/ 7,5KW destinate asigurării necesităților de transport persoane și pentru organizarea de acțiuni, transport persoane la evenimente și manifestări în municipiul Timișoara (conferințe și congrese științifice, târguri și expoziții etc.), cu participarea unor invitați din țară și/ sau străinătate (…) RATT dispune de personal calificat în vederea utilizării acestor mijloace de transport persoane”, au explicat reprezentanţii primăriei în referatul proiectului de hotărâre.
Vehiculele au fost achiziţionate de municipalitatea timişoreană în vara anului trecut – în scop turistic, spuneau atunci autorităţile locale -, dar nu au putut fi puse în circulaţie pentru că… nu pot fi înmatriculate.
Primarul Nicolae Robu le-a explicat consilierilor, în plen, că va fi rezolvată şi această problemă, dar că, pentru început, cele două minibuze electrice, care au costat 30.000 de euro, bani de la bugetul local, vor circula unul prin Parcul Copiilor, iar altul pe aleile de la Grădina Zoologică.
„Dorim să le folosim în Parcul Copiilor, respectiv la Grădina Zoologică, sub administrarea RATT (…) Tocmai a fost emis un act normativ care permite ca şi în România să se omologheze maşinile cu motor electric şi atunci vom ieşi din impasul în care ne aflăm”, a afirmat Robu.
Edilul a anunţat că minibuzele vor fi puse la dispoziţia vizitatorilor celor două obiective în mod gratuit, probabil începând de săptămâna viitoare. Dacă primăria va reuşi să le înmatriculeze, le vom vedea şi pe străzile urbei, pentru că altfel nu pot fi puse în circulaţie pe drumurile publice.
„Nu vom renunța la ideea de a avea minibuze turistice prin oraș. Din momentul în care vom putea să le folosim și pe drumuri publice, vom stabili un program de folosire și un program complementar de folosire inclusiv în centrul istoric. În momentul în care vom putea să le omologăm – și city-managerul Sorin Drăgoi mi-a adus la cunoștință că ar fi apărut un act normativ la nivel național, special pentru omologarea unor astfel de mijloace de transport -, vom intra pe procedură, pentru că interesul nostru este să le omologăm. Ele pot circula cu o viteză mai mare, este un cerc vicios… Ele, la modul în care sunt făcute niște setări, funcționează cu o viteză de până la 25 km/h. Pot fi însă setate să funcționeze cu 40-45 km/h, dar asta se face de către specialiști numai după omologare, așa mi-a explicat city-managerul”, a mai explicat Robu.
Până atunci, copiii se vor plimba cu minibuzele electrice.
Articole pe aceeași temă:
Minibuzele electrice nu pot fi puse in circulatie: primaria nu a reusit inca sa le inmatriculeze!
Turistii se vor plimba cu minibuze electrice la Timisoara. Au sosit cele doua masinute!
Citiți principiile noastre de moderare aici!