Pentru că nu ar putea fi scoase pe drumurile publice, într-un circuit turistic prin cartiere, cele două mașinuțe electrice vor plimba turiști și timișoreni prin centrul istoric, în Parcul Copiilor, la Zoo, prin Muzeul Satului.
„Ele nu pot fi înmatriculate pentru a putea circula pe drumurile publice, în oraș. Vor fi folosite în centrul istoric, în Parcul Copiilor, la grădina zoologică, la Muzeul Satului… Le folosim deja, a fost un sezon nepotrivit, dar le-am folosit deja. Erau cu înmatriculare pe primărie, dar nu reușim să le înmatriculăm în circulație ca mijloace obișnuite, ca orice mașină, pentru că legislația din România este aberantă. Este stupid, că aceste vehicule, în Ungaria, țară membră a UE, sunt înmatriculate. Noi am circulat cu ele la început, când erau cu număr de înmatriculare în Ungaria și nu pot fi înmatriculate în România. Nu permit normele RAR, nu mai știu exact, sunt niște ciudățenii din acestea absurd pur și simplu. Prima dată era vorba că nu circulă decât cu 25 km/h. Nu este adevărat, ele erau doar setate așa, merg cu până la 50 km/h. Când am făcut inaugurarea lor, am mers cu vreo 45 km/h”, a explicat Robu.
Întrebat dacă nu s-ar putea înmatricula ca mopedurile sau ca mașinile care pot fi conduse de tineri sub 18 ani, primarul Timișoarei a răspuns că nu-și asumă o asemenea responsabilitate.
„Nu vreau să-mi asum riscul unor dispoziții în acest sens, pentru că, Doamne ferește, se întâmplă un accident din cauza nu știu cui și cineva să pățească ceva, și atunci răspunde cel care și-a asumat riscul de a le pune în circulație pe drumurile publice. Ele vor fi folosite, înainte nu aveam condiții, acum avem. În centrul istoric vor putea fi folosite fără nicio problemă. Vor fi folosite la Grădina Zoologică, poate inclusiv în Parcul Botanic, dar cu certitudine în Parcul Copiilor”, a concluzionat edilul-șef.
Primarul Timișoarei pare să se fi încurcat… pentru că minibuzele turistice au fost totuși înregistrate anul trecut, ele primind numere de moped de la primărie.
O spuneau, în septembrie 2015, reprezentanții Primăriei Timișoara. Chiar primarul Nicolae Robu spunea că cine dorește să circule cu minibuzele turistice se poate adresa RATT, pentru că „în momentul în care s-au schimbat setările și au ajuns apte să circule până la viteza de 50 de kilometri pe oră, am anunțat că pot fi folosite”.
„Nu sunt curse regulate, dar pot fi folosite pentru anumite trasee. Un traseu este ceva de genul: din zona Catedralei, pe bd. Pârvan, prin pasajul Michelangelo, pe la Pestalozzi, înapoi la Michelangelo, traversarea podului Michelangelo, pe bulevardul Brătianu, până în zona MIU, înapoi spre Michelangelo, înspre Banca Națională, la Bastion”, spunea Robu în toamna anului trecut.
Reprezentanții primăriei explicau că „s-au acordat numerele de înregistrare din partea primăriei, acestea urmând să fie montate de noi. Minibuzele vor fi apoi pregătite pentru a intra în circulație”, au transmis cei de la Biroul de Relații Publice și Comunicare, la 18 septembrie 2015.
În vara anului 2014, Primăria Timișoara a cumpărat două minibuze electrice, din Ungaria, cu 15.000 de euro bucata. Ele ar fi trebuit să facă tururi pentru turiști, RATT stabilind chiar și un traseu, dar și tarife, însă nu au mai putut fi folosite, pentru că nu s-au putut înmatricula. După ce au stat o perioadă bună în garajele RATT, minibuzele au fost trimise, printr-un HCL, să circule în Parcul Copiilor și pe aleile de la Zoo. Însă în octombrie 2015 RATT anunța și traseul, dar și tarifele pentru plimbările turistice pe străzile Timișoarei, după ce ele ar fi primit numere de la primărie…
Alte articole pe aceeași temă:
Se pun in sfarsit in circulatie minibuzele electrice! RATT a stabilit traseul si tariful
Citiți principiile noastre de moderare aici!