Timișoara nu mai are firme care să presteze servicii de deszăpezire din luna aprilie. Din primăvară și până în prezent, angajații PMT nu au reușit să dea drumul licitației pentru un nou contract. Se mai așteaptă după o aprobare de la Agenția Națională pentru Achiziții Publice. Dacă începe să ningă din noiembrie, lucrările vor fi pasate în curtea SDM.
„Documentația pentru achiziționarea serviciilor de deszăpezire la nivelul Municipiului Timișoara a fost trimisă către ANAP de aproximativ trei săptămâni, însă nu am primit niciun răspuns din partea lor. Termenul legal pentru a primi un răspuns este de zece zile. În cazul în care vremea devine nefavorabilă, iar licitația nu va fi finalizată, vom încheia un contract până la finalizarea licitației, cu SC Drumuri Municipale SA, companie care s-a ocupat și în trecut de acest serviciu și la care consiliul local este acționar 100%”, ne-a declarat Robert Kristof, city managerul Timișoarei.
Ce va prevede noul contract
Caietul de sarcini pe baza căruia se va face licitația spune că deszăpezirea se va face în mod continuu în oraș. Firma sau firmele care se vor ocuparea de deszăpezirea orașului vor trebui să presteze servicii de curățare manuală zăpadă și gheață, curățare mecanizată zăpadă și gheață, combatere a poleiului și a gheții prin stropire cu soluție cu clorură de magneziu, clorură de calciu și clorură de sodiu cu inhibitor, de împrăștiere manuală de material antiderapant, de împrăștiere mecanică de material antiderapant, de încărcare și transportare zăpadă și gheață, dar și de curățare a gurilor de scurgere din rețeaua de canalizare.
Se va interveni pe un număr de 1.227 străzi din oraș, dar și în stațiile mijloacelor de transport în comun, cu fel de fel de utilaje, care vor trebui să fie dotate cu GPS, pentru ca reprezentanții primăriei și chiar timișorenii, conform spuselor primarului, să poată urmări zilnic traseul fiecărui utilaj.
„Va fi obligatoriu ca firmele să aibă sistem de monitorizare computerizată, prin GPS. Vrem să facem ca, fie de pe telefon, fie de pe calculator, să se poată urmări procesul de deszăpezire, câte utilaje sunt pe teren, dacă se mișcă sau nu, dacă au lama lăsată sau nu, vom folosi culori pentru a marca traseele, să se vadă de câte ori a trecut pe ele, când trece lama prima dată să fie o culoare, când trece lama a doua oară să fie altă culoare. Eu spun că în iarna 2018/2019 vom avea așa ceva, proxima iarnă. Sper să terminăm licitația, va fi un caiet de sarcini foarte exigent. Există riscuri, dar trebuie să le asumăm și trebuie să ridicăm ștacheta. Vom lua decizii după cum vor decurge lucrurile”, spunea primarul Nicolae Robu încă din primăvara acestui an.
În noul sau noile contracte vor fi prevăzute și penalități, de 5% pe lună, în cazul în care străzile nu sunt curățate în maximum 4 ore de la încetarea ninsorii. Muncitorii contractați vor fi nevoiți să depoziteze zăpada adunată de pe străzile Timișoarei doar în anumite locuri. Mai exact, trebuie să o ducă pe străzile Cerna, Calea Moșniței – intrarea în Plopi, Bd. Industriei din Calea Moșniței, Rozelor – Vălișoara lângă dig canal Bega, Holdelor colț cu Silistra, Ion Inculeț colț cu Constantin Stere, Ștefan Procopiu colț cu Marginii și Energiei – lângă Retim. Operatorii serviciului de deszăpezire sunt obligați să lucreze 40 de ore/săptămână/schimb.
Durata contractului de delegare a gestiunii serviciului public de curățare și transport al zăpezii de pe căile publice și menținerea în funcțiune a acestora pe timp de polei sau de îngheț este de 4 ani, cu aprobarea prealabilă a CL Timișoara.
În ceea ce privește tarifele, acestea pare că nu au fost stabilite încă. Ele vor fi stabilite prin metode comparative (procedura de achiziție public) și vor reflecta costul efectiv al prestației, se mai arată în documentație.
Vă reamintim, vechile contracte erau încheiate în 2011 cu Societatea de Drumuri Municipale și Retim și expirau în noiembrie 2016, dar au fost prelungite până în aprilie 2018. Acopereau doar puțin peste 900 de străzi din totalul de 1.200 câte sunt în Timișoara și aveau valoarea de 26 de milioane de lei. Până în 2016, SDM și Retim au încasat numai 8,2 milioane de lei.
Articole pe aceeași temă:
[related-post post_id=”2109450″]
[related-post post_id=”2094266″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!