În Timiş, rezultatele de la simularea Bacalaureatului sunt la fel ca la simularea Evaluării Naţionale, dezastruoase. Din aproape 5.000 de elevi de clasa a XI-a care au susţinut proba la limba şi literatura română, doar 2.000 (40,70%) au luat note de trecere. La proba limbii materne, 144 de elevi ai clasei a XI-a au fost evaluaţi. Dintre aceştia, 82 au luat note peste 5 – 56,94%. La proba obligatorie a profilului au participat 4.588 de elevi, dintre care 1.598 au luat peste 5 (32,87%).
În privinţa clasei a XII-a, în Timiş au participat la simularea Bacalaureatului, la limba română, 4.346 de elevi, dintre care au luat peste 5 doar 2.057 (46,41%), adică mai puţin de jumătate. La limba maternă, 107 elevi din 187 au luat note peste 5 (57,22 %). Peste 4.200 de elevi au participat la simularea probei obligatorii a profilului (matematică sau istorie), iar peste nota 5 au luat doar 1.577 de elevi (37.47%). La ultimă probă, cea la alegere a a profilului, au participat 4.011 elevi de a XII-a şi au promovat doar 1.969 (49,09%).
La nivel naţional, promovabilitatea pentru clasa a XII-a arată astfel: 52,8% la limba română, 67,78% la limba maternă, 42,51% la proba obligatorie a profilului (matematică sau istorie) şi 53,92% la proba la alegere a profilului. Procentele de promovabilitate pentru elevii de clasa a XI-a arată astfel: la proba de limba română – 44,22%, la proba pentru limba maternă – 62,42%, iar la proba obligatorie a profilului – 36,32%.
Scopul organizării de către MEN a simulării probelor scrise de Bacalaureat, atât pentru clasa a XI-a, cât şi pentru clasa a XII-a, este, pe de o parte, familiarizarea elevilor cu rigorile acestui tip de examen, iar pe de altă parte, de a ajuta elevii să conştientizeze nivelul de pregătire, înainte de Bacalaureat, şi de a lua măsuri în consecinţă pentru îmbunătăţirea rezultatului final. Noutăţile pe care MEN le-a adus în acest an au fost includerea elevilor de clasa a XI-a în cadrul simulării şi faptul că subiectele pentru probe au fost unice, la nivel naţional. Subiectele au fost diferenţiate, în funcţie de filieră, profil şi specializare, şi au fost realizate de către Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, în conformitate cu modelele de examen publicate încă din luna noiembrie 2013.
Elevii clasei a XI-a nu au susţinut proba la alegere, având în vedere că aria de acoperire disciplinară în clasa a XI-a nu este similară celei de clasa a XII-a. De asemenea, elevii clasei a XI-a au susţinut proba la istorie (proba obligatorie a profilului) în baza programei parcurse pentru clasa a XI-a, şi nu a XII-a, aşa cum se procedează în cadrul examenului naţional de Bacalaureat.
Rezultatele obţinute la simulările naţionale din anul şcolar 2013-2014 nu vor fi trecute în catalog, dar sunt analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ, prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare.
Citiți principiile noastre de moderare aici!