Consiliul Local Timişoara a delegat activităţile specifice serviciului de salubrizare către operatorul Retim Ecologic Service printr-un contract de concesiune încheiat în 2006.
Reprezentanții Retim și-au anunțat intenția de a majora tarifele pentru serviciile de salubrizare încă din luna ianuarie.
„SC Retim Ecologic Service SA anunţă intenţia de modificare a tarifelor serviciului de salubritate de pe raza municipiului Timişoara începând cu data de 01 martie 2013, pentru toţi utilizatorii, respectiv agenţi economici, instituţii publice şi populaţie. Modificarea se va face, conform Contractului de concesiune nr. SC 2006-15414/31.07.2006, cu indicele de inflaţie la nivelul anului 2012, publicat de Institutul Naţional de Statistică, la capitolul Servicii”, se arată pe site-ul Retim.
Dacă pentru colectarea, transportul, depozitarea şi neutralizarea deşeurilor menajere de la populaţie cu pubelă în comodat tariful actual fără TVA este de 7,81 lei pe lună, după actualizare tariful va ajunge la 8,21 lei fără TVA, respectiv 10,18 lei pe lună cu TVA, în cazul în care proiectul de hotărâre propus va fi aprobat în consiliul local.
Pentru colectarea, transportul, depozitarea şi neutralizarea deşeurilor menajere şi asimilate de la instituţii şi agenţi economici, tariful va crește de la 80,04 lei pe metru cub fără TVA, cât este în prezent, la 84,10 lei fără TVA, respectiv 104,28 lei cu TVA.
Tarifele percepute de Retim pentru ridicarea gunoiului au fost ultima dată actualizate la începutul anului trecut.
Cele mai mari creșteri de tarife se vor înregistra acum pentru colectarea, transportarea şi depozitarea deşeurilor stradale în cazul în care aleșii locali vor aproba proiectul de hotărâre în forma propusă. Este vorba despre o majorare de la 24,09 lei pe tonă fără TVA la 107,35 lei pe tonă fără TVA, respectiv 133,11 lei cu TVA.
Și colectarea, transportarea şi depozitarea deşeurilor vegetale se va scumpi, tariful ajungând de la 24,08 lei pe tonă fără TVA la 118,41 lei fără TVA, respectiv 146,83 lei cu TVA.
În aceeași ordine de idei, tariful pentru colectarea, transportarea şi depozitarea depunerilor clandestine de deşeuri va crește de la 24,08 lei pe tonă fără TVA la 121,46 lei fără TVA, respectiv 150,61 lei pe tonă cu TVA, potrivit proiectului de hotărâre care urmează să fie supus spre aprobare în consiliul local.
Reprezentanţii Retim justifică modificarea tarifelor pentru ultimele trei servicii având în vedere că nu au fost luate în calcul ca elemente de cost transportul şi depozitarea deşeurilor rezultate din activităţile de salubrizare stradală la deponeul ecologic de la Ghizela, pentru că din martie 2013 va începe închiderea definitivă a gropii de gunoi de la Parţa, iar în plus trebuie plătit un tarif de depozitare către Salprest Lugoj, operatorul deponeului de la Ghizela.
„Sunt trei modificări la tarifele noastre. Acest lucru este legat de taxele cerute de Salprest, care e operatorul deponeului de la Ghizela. La populaţie tarifele vor creşte doar cu indicele de inflaţie, deşi în mod normal şi de acolo se transportă deşeurile la Ghizela, dar înţelegerea cu Retim a fost să nu se crească tarifele la populaţie. Doar acel indice se aplică, deşi costurile sunt mai mari pentru Retim, dar aceasta a fost înţelegerea cu societatea. Din punct de vedere al relaţiei noastre contractuale cu Retimul aceste tarife cuprind taxele vechi plus ceea ce se plăteşte la Salprest. Retim are costuri suplimentare în exact aceeaşi sumă cu cea percepută în plus primăriei”, a explicat viceprimarul Dan Diaconu.
Si gunoiul se scumpeste: cresc tarifele la salubrizare in Timisoara
Citiți principiile noastre de moderare aici!