La discuţiile cu reprezentanţii DNA au fost chemaţi mai mulţi angajaţi ai municipalităţii, printre care şi şeful Direcţiei de Mediu, Adrian Bere. Primarul Nicolae Robu spune că au loc anumite anchete în urma constatărilor pe care le-a făcut Curtea de Conturi după verificările efectuate la Primăria Timişoara.
„Sunt lucruri fireşti, dacă există sesizări, există plângeri, DNA trebuie să-şi facă datoria. Este vorba de acel control al Curţii de Conturi referitor la spaţiile verzi şi la schimbul între subpasaj şi cele trei terenuri. Acum s-au purtat primele discuții cu reprezentanții direcțiilor de specialitate. Nu știu dacă au cerut documente, că eu am plecat… Eu am fost aici când au venit dânșii, numai că am plecat pe teren, am fost pe șantiere”, a explicat Robu.
Edilul spune că n-ar avea ce să se reproşeze primăriei, dar că el… răspunde doar pentru el până la urmă.
„Eu, după câte știu, n-ar putea să se reproșeze nimic primăriei… S-a lucrat la tarife mult mai mici decât tarifele de altădată, a fost o licitație la care a câștigat oferta cu prețul cel mai scăzut. Mai departe nu știu, eu am spus-o în repetate rânduri că răspund numai de mine. Dacă alții nu sunt corecți, să dea socoteală. Dar până la proba contrară, eu presupun că toată lumea a fost corectă”, a conchis Robu.
Vă reamintim că Primăria Timişoara a oferit trei terenuri la schimb, unor firme private – SC Art SRL şi SC Al Fer Crom Design SRL -, pentru pasajul din Piaţa Victoriei, afacere care a inclus şi demolarea „acvariului” din centru ridicat în timpul administraţiei Ciuhandu, o promisiune de campanie a primarului Nicolae Robu.
S-au oferit trei terenuri, în suprafaţă totală de 8.100 de metri pătraţi: unul situat în Piaţa 700 – acolo unde a fost ridicat deja un nou „acvariu”, mai mare -, unul în zona Circumvalaţiunii şi altul pe strada Sfinţii Apostoli Petru şi Pavel, ultimul aflat în proprietatea statului, urmând ca situaţia juridică să fie reglementată, ceea ce nu s-a întâmplat încă. Oficialii municipalităţii vorbeau despre o „super-afacere”, afirmând că valoarea estimată a celor trei terenuri era de aproximativ 1,1 milioane de euro, pe când cea a pasajului era de 1,6 milioane de euro, conform unor evaluări făcute de o firmă de consultanţă.
În ceea ce priveşte spaţiile verzi, se verifică legalitatea contractelor pe care le-a avut primăria cu firmele Rogera şi Tradecomia, din spusele lui Robu.
Edilul-şef spune că din punctul său de vedere totul a decurs legal, dar că, dacă este să garanteze pentru cineva… o poate face doar pentru el.
„DNA vrea să verifice legalitatea tuturor relaţiilor care au avut loc între primărie şi acele firme şi apoi legalitatea plăţilor făcute. Este vorba despre ceea ce a stabilit raportul Curţii de Conturi. Nu am discutat detalii cu dânşii (n.r. – cu cei de la DNA), dânşii mi-au spus că doresc să stea de vorbă cu persoanele care au avut atribuţii (…) Se anchetează legalitatea relaţiilor cu acele firme care au întreţinut spaţiile verzi şi se anchetează legalitatea schimbului de terenuri subpasaj – cele trei terenuri. Eu am primit toate avizele de legalitate, nu face nimeni lucrurile fără să existe avize de legalitate. Eu sunt foarte relaxat pentru că întotdeauna le cer tuturor să aibă grijă să nu se întâmple ceva ilegal. Dacă face cineva ceva ilegal fără știrea mea, pentru că nu poți să știi toate aspectele care intervin, să dea socoteală. Eu garantez doar pentru mine, în rest fiecare să garanteze pentru el sau să dea socoteală pentru el”, a explicat primarul.
Oricum, Robu spune că raportul Curţii de Conturi a fost contestat, acuzând controale la comandă politică.
„Tarifele la spaţiile verzi au rezultat din licitaţii. Eu am cerut ca toate licitaţiile să fie ultracorecte, să se meargă după preţul cel mai mic (…) S-a spus că preţurile au fost prea mici – evident că au fost prea mici, dar nu ai suport legal să elimini o ofertă dacă prețul este prea mic în condițiile în care firma își asumă să îți furnizeze ce se prevede acolo la nivelul de calitate și în cantitățile prevăzute la acel preț, chiar dacă el este suspect de mic (…) Rămân la punctul de vedere că un membru al echipei de audit a Curţii de Conturi, acea doamnă Ciulei, a fost incorectă şi incompetentă, şi că a avut o atitudine vădit marcată politic. Acea persoană ar fi vrut să se plătească serviciile către firmele care lucrează la spaţii verzi nu după volumul de lucrări și calitatea lor, ci după ore/om. Pe noi nu ne interesează cu câți oameni se tunde iarba (…) Noi plătim volum de lucrări, pentru că asta ne interesează, cantitatea și calitatea pe lucrări făcute. Or, ni se imputa un prejudiciu că am fi plătit lucrări care, după socotelile dânsei, n-ar fi putut fi făcute, că nu erau destui angajați la firmă să le facă (…) Dar nu de așa ceva este preocupat DNA, din câte am înțeles eu. Vrea să verifice legalitatea tuturor relațiilor care au avut loc între primărie și acele firme, de la licitații la legalitatea plăților făcute efectiv, nu valori. Nu știu detalii… În cazul schimbului de terenuri pentru subpasaj, aceeași auditoare nu a ținut seamă de prețurile evaluatorilor independenți, de prețurile pieței, ci ea s-a uitat cu cât a vândut cu nu ştiu câţi ani în urmă primăria acel teren către firma căreia i-a fost vândut. Și a socotit că diferența de preț este prejudiciu”, a explicat primarul.
El a afirmat că speră ca nimeni din instituția pe care o conduce să nu fi făcut vreo greșeală, dar că, dacă a greșit cineva, respectivul va răspunde.
UPDATE. Procurorii DNA le-au înaintat reprezentanților primăriei o adresă prin care au solicitat mai multe contracte și documente. În următoarea săptămână actele vor fi verificate atent, iar apoi anchetatorii vor decide exact care sunt reprezentanții Primăriei Timișoara pe care îi vor audia.
Articole pe aceeași temă:
DNA a descins la Primaria Timisoara
Citiți principiile noastre de moderare aici!