Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a făcut publică o listă cu proiectele care vor fi prioritare în domeniul infrastructurii în perioada următoare, în conformitate cu eşalonarea conţinută de Master Planul General în Transporturi. Din păcate, zona de Vest este, din nou, extrem de puţin prezentă pe această listă. Mai precis, este vorba de autostrada Lugoj – Deva, cele trei tronsoane aflate în lucru. De asemenea, se vorbeşte şi despre centura de ocolire a Timişoarei, orizontul de timp fiind, totuşi, unul destul de vag: perioada 2014 – 2020.
„Un prim obiectiv stabilit în sarcina Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere este acela de implementare a proiectelor prevăzute în MPGT în funcţie de programul de eşalonare a acestora”, se spune în anunţul oficial al CNAIR.
În ceea ce priveşte centura Timişoarei, aceasta este inclusă pe lista oficială a CNAIR, alături de numeroase alte asemenea centuri de ocolire, dar lista se referă doar la perioada de timp 2014 – 2020, deci extrem de vag despre când ar putea fi realizată.
Conform listei, asemenea centuri se vor face în localităţi cum ar fi Ştei, Beiuş, Tecuci, Râmnicu Vâlcea, Vaslui, Bârlad sau Zalău, dar şi la Timişoara.
Totuşi, Lugojul mai apare la un capitol, care deocamdată este unul …ipotetic. Unul dintre punctele din listă se referă la pregătirea unor autostrăzi, pe perioada 2020 – 2030, iar aici este inclusă şi autostrada Lugoj – Craiova.
„Acum, după aprobarea de către Guvern a Masterplanului General de Transport, acesta devine pentru noi lege şi, respectarea acestuia se va reflecta în implementarea tuturor proiectelor. Lucrul cel mai important este să finalizăm proiectele începute şi, mai ales, să pregătim foarte bine proiectele viitoare. Am avut mult de lucru la obţinerea avizelor şi a autorizaţiilor, însă am reuşit să deblocăm proiecte importante. Aşa cum am mai spus, un proiect bine început este pe jumătate realizat. Ştiu că tema studiilor de fezabilitate este mult discutată dar, sunt câteva lucruri pe care trebuie neapărat să le clarificăm. Ca să fie bine făcut, un Studiu de Fezabilitate are nevoie în proporţie de 80 – 90 % de studii în teren, se fac sute de foraje, cercetări arheologice. Toate acestea se fac de către oameni bine pregătiţi. Un Studiu de Fezabilitate nu se face din birou. Un Studiu de Fezabilitate cercetează şi analizează, prospectează, şi în final dă soluţii. Proiectul porneşte de la Studiul de Fezabilitate, în urma căruia rezultă fezabilitatea investiţiei”, a declarat Cătălin Homor, director general CNAIR SA.
Articole pe aceeași temă:
Centura Timisoara Sud apare pe bugetul CNADNR 2016, dar fara finantare
Lucrarile merg bine. In curand vom putea circula pe lotul 2 din autostrada Lugoj – Deva
Lucrarile inainteaza cu succes pe cele trei loturi din autostrada Lugoj – Deva
Citiți principiile noastre de moderare aici!