Primarul Timişoarei, Nicolae Robu, a explicat zilele trecute că nu s-a mai mers înainte cu proiectul comun privind prelungirea liniei de tramvai până la Moşnita Nouă din cauza faptului că s-ar fi impus achiziţia de tramvaie noi, iar acele costuri nu erau eligibile.
„Ca să nu ținem blocate proiectele comunei Moşnita, i-am transmis domnului primar că noi, în această etapă, nu mai promovăm acel proiect. Presupunând că am fi avut fonduri europene pentru el – nu am avut, că el nu ar fi ajuns la contractare, dar am fi fost puși în situația să cumpărăm pe banii noștri 17 tramvaie. Un tramvai costă 2 milioane de euro. Ar fi însemnat ca Primăria Timișoara să se angajeze să dea din veniturile sale proprii 34 de milioane de euro, că erau indicatori obligatorii în proiect. Când s-a lucrat la acest proiect în administraţia veche s-a mizat pe faptul că acele tramvaie pot fi cumpărate pe fonduri europene, dar cheltuiala nu a fost eligibilă pe 2007-2013”, a afirmat Robu.
Cu toate acestea, edilul a declarat că vor continua demersurile pentru prelungirea liniei de tramvai până la limita oraşului în primă fază şi se ia în calcul extinderea transportului cu troleibuzul până la Moşniţa.
„Atunci noi am renunțat la proiect, pentru moment, dar acum facem extinderea liniilor de tramvai pe Calea Buziaşului și mergem până la frontiera Timișoarei, iar comuna Moşniţa poate să vină cu un proiect, noi suntem deschiși să susținem comuna Moşniţa Nouă, așa cum am susținut și Dumbrăvița și Ghiroda, pentru extinderea liniilor de troleibuz. Însă suntem deschiși să susținem astfel de proiecte în măsura în care nu ne încarcă pe noi. Pe programele 2014-2020 poți cumpăra și tramvaie pe bani europeni, drept urmare acum suntem interesați”, a adăugat Robu.
Şeful Direcţiei Tehnice a primăriei, Culiţă Chiş, a explicat la rândul său că proiectul iniţial a fost împărţit în două, care ar urma să fie depuse spre finanţare pe noile programe europene.
„Proiectul era foarte mare, era undeva la 50 de milioane de euro. L-am împărțit în două pentru o finanțare mai ușoară, să depunem de fapt două proiecte. Primul se finalizează acum, în decembrie o să fie aprobat în Consiliul Local Timișoara studiul de fezabilitate pentru tronsonul de pe teritoriul Timișoarei, de la AEM până la linia de cale ferată, la granița cu localitatea Moşniţa. La sfârșitul lui februarie, începutul lui martie 2015, va fi finalizat și SF-ul pentru tronsonul de la linia de cale ferată până la Moşniţa Veche. Amândouă vor merge, dar separat. Au fost gândite unitar pentru ca până la sfârșit, când vor fi implementate, să circule tramvaiul până la Moşniţa Veche”, a spus Chiş.
Reprezentanţii Primăriei Moşniţa Nouă aşteaptă cu mare interes lărgirea la patru benzi a drumului spre comună. Primarul Ioan Sorincău nu mai visează la tramvaie, după ce Robu i-a transmis, în primăvară, că nu doreşte să continue cu proiectul privind extinderea liniei.
De altfel, primarul din Moşniţa spune că s-au pierdut deja ani buni de când se tărăgănează lucrurile cu acest proiect, ani în care putea fi extinsă şoseaua, după cum s-a întâmplat la Giroc, şi că, pentru a rezolva situaţia transportului în comun există şi alte variante, mai puţin costisitoare.
„Eu am solicitat Consiliului Judeţean lărgirea la patru benzi a drumului. CJT a demarat procedurile, proiectarea este pe ultima sută de metri, în primăvară ar putea începe lucrările. Vor fi patru benzi de circulaţie, sensuri giratorii, piste pentru biciclete şi trotuare. E atâta nehotărâre în Timişoara că eu nu mă mai iluzionez… Până la urmă răspund în faţa oamenilor de aici şi putem găsi ulterior soluţii pentru transportul public. Am discutat şi despre o prelungire a traseului troleibuzului 16, investiţia ar fi mult mai mică, sunt şi alte variante. Linia cale e scumpă, partea noastră de cofinanţare era excesiv de mare, nu vrem să rămânem încremeniţi în acel proiect…”, a concluzionat Sorincău.
Citiți principiile noastre de moderare aici!