Emil Boc și Anca Boagiu au început dis-de-dimineață un tur de forță prin țară pentru a marca demararea lucrărilor la 65 de km de autostradă. Cu aproximativ un an înainte de data preconizată a alegerilor locale și parlamentare, Boc și Boagiu au dat startul lucrărilor la autostrada Nădlac – Arad, la lotul I din autostrada Timișoara – Lugoj, care măsoară 9,5 km dintr-un total de circa 35 de km, după care au plecat la șantierul autostrăzii Orăștie – Sibiu.
Lucrările la autostradă sunt …în pauză de masă
Deși vizita premierului pe șantierul Timișoara – Lugoj era anunțată, muncitorii care lucrează la autostrada Arad – Timişoara dormeau la soare, cu doar o oră înainte. Deranjați de presă, muncitorii companiei amenințată de premier cu amenzi usturătoare cu două săptămâni în urmă, au afirmat nonșalant ca se aflau în pauza de masă. Deasemnea, unul dintre aceaștia, care ținea strâns în mână o sticlă de bere, a ținut să demonstreze că în aceasta se află doar apă, vărsând conținutul acesteia. De altfel, în apărarea lor a sărit şi ministrul Anca Boagiu: „Sunt oameni care au şi ei dreptul să se oprească. Voi trăiţi condiţiile din şantier doar cât sunteţi cu noi, ei le trăiesc zi de zi”, le-a spus Boangiu jurnaliştilor când a fost pusă să comenteze acest eveniment.
Boc: Vom avea 123 de km de autostradă până la sfârşitul anului
Trecând de lucrurile negative, Boc şi Boagiu au venit în Timiş doar cu veşti bune. Premierul a afirmat că judeţele Timiş şi Arad au primit cei mai mulţi bani pentru infrastructură. „Timişul şi Aradul concentrează cele mai importante resurse europene şi bugetare în materie de infrastructură din România în momentul de faţă. E important pentru economia zonei, pentru ceea ce înseamnă traficul de aici, decongestionarea lui, mai puţine accidente, drumuri mai bune şi legătura cu occidentul”, a declarat Emil Boc.
Deasemnea, premierul a început să adune kilometri de autostradă pe care se circulă deja sau se va circula până la sfârşitul anului. În acest sens, Boc a spus că în acest moment se circulă pe 52 de km din autostrada Transilvania, au mai fost finalizaţi 17 km la Sibiu şi 21 de km către mare, la aceştia adăugându-se cei 32 de km ai autostrăzii Arad – Timişoara, deci în total… 123 de km! „De asemenea, anul ăsta până la sfârşit vom avea în circulaţie 123 de km de autostradă. Astăzi, pe 90 deja se circulă cu ajutorul dumneavoastră, cu cei 32 de km de auostradă de la Arad la Timişoara vom avea, aşa cum am spus, 123 de km de autostradă în circulaţie până la sfârşitul anului”, a arătat premierul.
Centura de ocolire a Timişoarei – drum în regim de autostradă
Dar veştile bune nu se opresc aici! Pe lângă aceşti kilometri de autostradă, România mai are, în opinia primului ministru, şi drumuri în regim de autostradă, printre acestea aflându-se şi… sfertul de centură ocolitoare a Timişoarei. „Mai sunt kilometri de drumuri în regim de autostradă: Chitila-Voluntari 20 de km la Bucureşti, o parte din centura Timişoarei, 13 km şi 13 km din centura Ploieştiului, toate în regim de autostradă. Aceste lucruri nu pot fi contestate, sunt fapte!” a adăugat Emil Boc.
Contrazis de jurnalişti care au afirmat că centura Timişoarei nu are regim de autostradă, fiind dotată cu o singură bandă pe sens, premierul a răspuns că oricum pe acestea nu le-a adăugat la totalul de kilometri de autostradă. „V-am spus că sunt drumuri expres sau drumuri în regim de autostradă. Nu le-am pus (la socoteală –n.r.)”, a declarat premierul. În concluzie, toate aceste lucruri sunt o dovadă a faptului că Ministerul Transporturilor şi guvernul se pricep la fapte si mai puţin la vorbe. „E o dovadă că avem de-a face cu un Guvern şi un Minister al Transporturilor al faptelor şi nu al vorbelor în materie de infrastructură”, a adăugat Boc.
Şantierul inaugurat joi de Emil Boc şi Anca Boagiu face parte din lotul I al autostradei Timişoara – Lugoj care măsoară 9,5 km. Lucrările sunt executate de un consorţiu format din firmele Spedition UMB s.r.l – Carena Impresa di Construzioni SpA. Valoarea acestor lucrări este de 210,3 milioane lei, finalizarea fiind preconizată pentru luna aprilie 2013. Lotul 2, care măsoară peste 25 de km va fi realizat de un alt consorţiu de firme, însă lucrările nu au început deoarece licitaţia a fost întreruptă.
Citiți principiile noastre de moderare aici!