După un an şi jumătate, timp în care Primăria Timişoara a făcut diferite planuri pentru construcţia de parcări subterane şi a negociat cu mai multe firme interesate de astfel de investiţii, s-a înregistrat un nou eşec total. Marţi dimineaţa, comisia stabilită pentru deschiderea ofertelor la licitaţia pentru concesionarea spaţiilor din zona centrală a constatat că niciun investitor nu este interesat de construcţia de parcări subterane în Timişoara.
Investitorii doreau sa preia sistemul TelPark
Spre surprinderea tuturor, la şedinţa care a avut loc la Primăria Timişoara s-au prezentat doar reprezentanţii companiei americane Walco Monceau Group Inc., care au afirmat răspicat că ei doresc preluarea sistemului TelPark în întregime şi, din banii câştigaţi, să construiască parcări subterane. „Comisia s-a întrunit în această dimineaţă (n.r. – marţi dimineaţă). Din păcate au fost depuse zero oferte. Spre surprinderea noastră, acea firmă americană, singura care a rămas la discuţii a venit la <<deschiderea ofertelor>> spunând că dumnealor nu agreează caietul de sarcini propus de primărie. De fapt era vorba exact de ceea ce ne temeam, practic dumnealor doreau o asociere pe exploatarea sistemului terestru de parcare TelPark, iar cu banii obţinuţi să facă parcări subterane”, a afirmat consilierul municipal Radu Ţoancă (PSD), care este membru în comisia de licitaţie. Întrucât compania americană nu a acceptat oferta municipalităţii, care era dispusă să îi dea în administrare, pe lângă terenurile pe care să construiască parcările subterane, şi 300 de străzi din vecinătatea acestora, întreaga afacere a căzut. Comisia de licitaţie se va întruni din nou pe 18 mai, în speranţa că până atunci se vor găsi investitori interesaţi de această afacere, însă şansele ca acest lucru să se întâmple sunt slabe. „Din păcate – şi am rămas cu un gust amar – nici vorbă de scrisori de garanţii bancare pentru 30 de milioane de euro, nici vorbă de depunerea garanţiei de 200.000 de euro, nici vorbă de prezentarea unei contra-oferte strict pe cele trei locaţii subterane şi cele aproape 300 de străzi aferente. În condiţiile acestea este exclus la această oră ca TelPark, care este şi aşa un sistem contestat, să îl transformăm din monopolul Primăriei şi ConsiliuluiLocal Timişoara în monopol privat”, a mai spus Ţoancă.
Suspiciuni multe, parcări subterane zero
Consilierul local a mai afirmat că în condiţiile în care fiecare parteneriat pe care municipalitatea doreşte să îl realizeze cu o firmă privată este privit cu suspiciune, realizarea de parcări subterane în Timişoara va deveni doar un vis. „Este un alt eşec şi vreau să spun că e tipic românesc ce s-a întâmplat. Şi de data aceasta nu am critici la adresa consiliului local sau a executivului primăriei, ci a acelor indivizi, fie că sunt ONG-uri, fie că sunt alte persoane cărora le spun aşa: călătorul moare de drum lung şi prostul de grija altuia. Şi s-a văzut că a fost mult zgomot pentru nimic, atâtea suspiciuni, s-a creat o tevatură şi mă tem că în actuala atmosferă irespirabilă din România şi din Timişoara acest parteneriat public-privat va rămâne o amintire. Suntem bolnavi de suspiciune, vedem peste tot afaceri, şmenuri, iar aceste lucruri descurajează investiţiile”, a concluzionat Radu Ţoancă.
B.A.M.
Citiți principiile noastre de moderare aici!