Păţită cu o porţiune din autostrada Orăştie – Sibiu, care a fost demolată din cauza lucrărilor proaste ce au dus la alunecarea carosabilului, CNADNR a decis să efectueze o expertiză independentă şi pentru lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva. O decizie justificată, dacă ne gândim că firma constructoare a celor două tronsoane este aceeaşi. Inspecţiile efectuate pe teren de specialiştii companiei au confirmat iniţial acest lucru, fiind emise cinci note de neconformitate. Expertiza independentă doar a confirmat problemele care au devenit vizibile în urmă cu câteva luni, atunci când lucrările efectuate de firma constructoare italiană au fost efectiv spălate de ape, în urma unei ploi abundente.
Directorul societăţii desemnate în februarie să realizeze expertiza a confirmat că au fost descoperite deficienţe importante pe lotul 2. Adrian Diaconu, directorul acelei societăţi, spune că construcţia nu este conformă cu proiectul, iar materialele folosite la terasamente sunt de calitate „mediocră”, conform Economica.net.
Diaconu a mai declarat că eventuale reparaţii ar fi putut fi executate şi în perioada de garanţie, dar că nu ar fi normal ca statul să semneze pentru nişte lucrări prost făcute: „Constructorul putea executa astfel de lucrări şi în perioada de garanţie, dar ar fi ca si cum statul ar cumpăra un produs pe care ar trebui să îl repare ulterior în garanţie. Nu poţi recepţiona marfă stricată”.
Reprezentantul firmei de expertiză a recomandat refacerea lucrărilor, aceasta prin aplicarea unor procedee de injecţie sau consolidare pentru porţiunile unde a fost deja turnat asfaltul şi trecere la folosirea de materiale conforme unde nu a fost turnat deja asfalt şi lucrările nu sunt atât de avansate. Iniţial se vorbea chiar de demolarea unor porţiuni din acest lot, dar recomandările firmei de specialitate nu propun apelarea la asemenea soluţii, ci remedierea situaţiei existente.
Constructor al acestui lot a fost desemnat un consorţiu format din două societăţi italiene. Semnarea contractului de execuţie a avut loc decembrie 2013, iar ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în ianuarie 2014. Finalizarea lucrărilor era programată în iulie 2016, dar a fost amânată după ce a fost impusă realizarea celebrelor ecoducte.
Valoarea ofertată a lucrărilor a fost de 423 de milioane de lei.
Articole pe aceeași temă:
Autostrada Lugoj – Deva se deschide in 2016, cu exceptia zonelor cu tuneluri. Nod rutier la Holdea
Probleme grave pe lotul 2 al autostrazii Lugoj – Deva, potrivit unui studiu efectuat de CNADNR
Citiți principiile noastre de moderare aici!