Şoferii care vin de pe autostradă sau din Dumbrăviţa către Timişoara ştiu deja că trebuie să aibă multă răbdare la intrarea în municipiu, acolo în fiecare zi se formează cozi de zeci de metri. Autorităţile locale din Timişoara promiteau lărgirea drumului la patru benzi, până la intersecţia cu supermarketul Kaufland, ba chiar au şi predat amplasamentul unui constructor.
Pe hârtie, proiectul care vizează extinderea liniei de troleibuz din Timişoara până în comuna Dumbrăviţa şi extindere a drumului de la ieşirea din municipiu la patru benzi ar trebui să fie finalizat în şase luni. De la predarea amplasamentului au trecut deja aproape două luni, însă şantierul încă nu a demarat.
„Linia de troleibuz 14 va fi extinsă până la capătul comunei Dumbrăviţa. În cadrul acestei lucrări se vor duce în subteran liniile de înaltă tensiune şi liniile de medie tensiune care sunt în această zonă. Se vor amenaja liniile de troleibuz şi un număr de 12 staţii. Noi dorim, cu această ocazie, să lărgim acest bulevard şi până la ieşirea din Timişoara, unde se termină hotarul municipiului Timişoara, vom face patru benzi. Evident, sensul giratoriu va fi mult mai funcţional după ce vom finaliza această lucrare. Firma Martin Rose, care a câştigat licitaţia, va trebui să treacă rapid la treabă, întrucât termenul este scurt”, spunea primarul Nicolae Robu la începutul lunii aprilie.
Reprezentanţii Primăriei Timişoara susţin că au întâmpinat o problemă, în sensul că Enel trebuia să mandateze firma Martin Rose să execute lucrările de trecere a liniilor de înaltă tensiune în subteran, iar acest lucru se va întâmpla abia în această săptămână. Directorul Direcţiei Tehnice din cadrul Primăriei Timişoara, Culiţă Chiş, speră ca odată semnat acest contract de mandat, să poată să fie dat ordinul de începere al lucrărilor.
„Este o problemă cu Enelul. Problemă în sensul că avem un contract cu o altă firmă pentru reţelele de curent (Martin Rose – n.r.) şi acum trebuie mandatat. E o procedură a Enel-ului, trebuie semnat un contract de mandat. Dar eu zic că săptămâna aceasta se rezolvă. Şi vrem ca săptămâna asta să dăm ordinul de începere a lucrărilor. Termenul de șase luni este de la ordinul de începere al lucrărilor”, a spus Culiţă Chiş.
Astfel, noul termen de finalizare al lucrărilor va fi, cel mai probabil, luna decembrie a acestui an, adică în plină iarnă. Iar dacă experienţa anilor trecuţi ne-a învăţat ceva, cel mai probabil lucrările se vor finaliza în primăvara anului viitor.
Proiectul are o valoare de 17 milioane de lei, din care 13 milioane de lei reprezintă fonduri europene nerambursabile.
Articole pe aceeași temă:
Citiți principiile noastre de moderare aici!