Pista de cicloturism amenajată de-a lungul râului Bega, în aval de Timişoara, spre graniţa cu Serbia, a fost realizată printr-un proiect privind valorificarea potenţialului turistic transfrontalier implementat de Administraţia Bazinală de Apă Banat (ABAB) în parteneriat cu Consiliul Judeţean Timiş şi Primăria Zrenjanin din ţara vecină.
Pista ar trebui să fie inaugurată oficial în primăvara anului viitor, dar este deja gata în mare parte şi… au apărut şi problemele.
Zilele trecute un cititor ne-a sesizat că pista destinată bicicliştilor este folosită şi de tractoare. Omul ne-a trimis şi câteva fotografii în care a surprins un tractor în zona localităţii Utvin, un tractor care a trecut podul şi şi-a continuat drumul pe pistă, spune cititorul nostru, târând după el un container din tablă, după cum se poate observa în imagini.
Că au apărut deja fisuri în asfaltul proaspăt, pe piste, au sesizat şi cei care răspund de proiect. Aceştia afirmă însă că lucrarea nu a fost încă recepţionată şi dau asigurări că problemele vor fi remediate.
„Pista de cicloturism cu lungimea de 37 de kilometri, între Timișoara și granița cu Serbia, se află în curs de execuție, nefiind încă recepționată de beneficiar. Problemele sesizate – fisurile la extremitățile laterale ale pistei – apar pe tronsoane ce însumează aproximativ 2 kilometri, ceea ce reprezintă circa 5% din lungimea acesteia. Aceste probleme erau cunoscute atât de beneficiar, cât și de constructor, care a confirmat că le va remedia până la recepția lucrărilor. Mulțumim pentru sesizările primite prin intermediul mass-media și vă asigurăm că le vom trata cu seriozitate la faza de recepție la terminarea lucrărilor. Recepția lucrărilor se va face cu toată responsabilitatea”, precizează reprezentanţii ABAB.
Specialiştii de la Ape recunosc că problemele au fost cauzate şi de muncitorii care lucrează la pistă, pentru că spaţiul de desfăşurare este îngust şi se intră cu utilajele şi autobasculantele.
„Construcția acestei piste de cicloturism, pe coronamentul unui dig, este o premieră în România și a ridicat probleme tehnice deosebite, deoarece lucrarea se desfășoară doar pe suprafața coronamentului, cu o lățime de cca. 3,5-4 m, delimitat de două pante care nu permit coborârea sau întoarcerea utilajelor. Din această cauză, la realizarea acostamentelor, în unele locuri, marginea laterală a asfaltului a fost călcată de utilajul de împrăștiere a pietrei spartei (repartizator lateral) și de autobasculantele de transport și, astfel, a fost afectat temporar covorul asfaltic pe mici porțiuni”, explică managerul de proiect, Mihaela Madar.
Reprezentanţii ABAB susţin că, prin contractul de lucrări, sunt acoperite toate situațiile care pot apărea atât în cursul execuției, cât și după recepția lucrărilor, în perioada de garanție. Vorbim despre un contract de 1,8 milioane euro.
Specialiştii de la Ape fac apel la populaţie ca după inaugurarea pistei să respecte legislaţia în vigoare, care interzice şi sancţionează circulaţia cu autovehicule pe dig şi, dacă este cazul, să semnaleze contravenţia la dispeceratul Administraţiei Bazinale de Apă Banat, la telefon 0256/220.076.
Se pot aplica amenzi de până la 7.000 de lei în astfel de situaţii. Dar trebuie să le aplice cineva…
Citiți principiile noastre de moderare aici!