Drulă, care candidează în Timiș din partea USR la o funcție de deputat, a declarat că a urmărit cu interes, încă înainte de a fi consilier al premierului și a observat că investițiile în domeniu au fost corelate cu interesele electorale ale politicienilor aflați la conducere.
„După mine infrastructura în ultimii 26 de ani a fost tratată cu amatorism, pe genunchi, politicianist și discreționar. Adică investim de unde sunt puternicii zilei, unde e interes electoral, investim haotic. Eu nu cred că putem lăsa un oraș de importanța Timișoarei fără o centură. Centura Timișoara Sud – după mine e incredibilă această lipsă de viziune. Povestea începe în 2008 și e un exemplu al nepăsării clasei politice. Deși proiectul a fost pregătit până în 2011, a fost abandonat ulterior pentru că nu s-a găsit finanțare. Nu s-a găsit finanțare europeană în condițiile în care noi am lăsat un miliard de euro necheltuiți. Asta înseamnă lipsă de viziune. A fost abandonat acest proiect, la fel ca multe altele, și lăsat într-un sertar. Nu mai e rea voință e și incompetență”, a spus Drulă.
Recent, în vremea când încă făcea parte din executiv, Drulă a intervenit în scandalul prezenței centurii de Sud a Timișoarei în masterplanul de Transport și a susținut că această investiție poate fi finanțată acum.
„Pentru unii e de notorietate că după adoptarea masterplanului acest proiect are finanțare, acum sau după 2020. Eu am fost una din vocile care au ieșit public și au spus că se poate finanța acum. Am avut o logică simplă: trebuie să începem mai multe proiecte decât banii pe care îi avem dispoziție pentru că ele se blochează în diverse faze: exproprieri, studii, etc”, a mai spus Drulă.
În opinia lui, proiectul din 2011 trebuie reactualizat, iar centura de Sud a Timișoarei trebuie să aibă două benzi pe sens, bineînțeles, dacă acest lucru va reieși și din studiile de trafic. Fostul consilier guvernamental pe probleme de infrastructură susține că lucrurile se pot mișca destul de repede, dacă se licitează atât construcția acestei bucăți de centură, cât și proiectarea în același timp. Totuși, el nu crede că finalizarea investiției va fi reușită înainte de 2019-2020, însă unele sectoare de drum ar putea fi deschise și mai devreme de acest termen.
Pe de altă parte, Drulă a mai venit cu o veste bună la Timișoara. El susține că în această lună CNAIR (fosta CNADNR) va livra un studiu pentru o nouă descărcare de pe autostrada A1 spre Timișoara, pe 2 benzi pe sens, pe lângă Sânandrei.
Articole pe aceeași temă:
Robu, invitat pentru prima data la Bucuresti pentru a discuta despre Centura Sud a Timisoarei
Citiți principiile noastre de moderare aici!