Cu toate că primarul Nicolae Robu anunța în urmă cu câteva săptămâni că pentru lansarea culeei trebuie să fie închis traficul rutier și cel feroviar, specialiștii care se ocupă de extinderea Pasajului Jiul spun că nu se va recurge la închiderea circulației.
„Săptămâna viitoare vom asista împreună la lansarea culeei la Pasajul Jiul. Este vorba despre acea platformă din beton care va fi împinsă pe sub calea ferată prin dislocarea pământului”, a anunțat, vineri, primarul Timișoarei.
Din spusele edilului-șef, culeea a fost prefabricată pe șantier și urmează să fie împinsă pur și simplu încetul cu încetul pe sub calea ferată, ajungând în cele din urmă să fie poziționată la locul ei prin dislocarea pământului de sub calea ferată. Este pasul cel mai important din toată lucrarea, potrivit lui Robu.
Oficialii primăriei spun că șoferii nu trebuie să-și mai facă griji că va fi închisă circulația auto pe sub pasaj.
„Traficul rutier se va desfășura în condiții de șantier, ca și până acum. Nu va fi interzis accesul șoferilor prin trecerea pe sub calea ferată, iar în ceea ce privește traficul feroviar vor fi impuse restricții de 10 km/h”, ne-au declarat reprezentanții Direcției Tehnice din cadrul primăriei.
După finalizarea lucrărilor, pasajul va avea cinci benzi de circulație, iar strada Jiul patru benzi. Lărgirea acestuia nu înseamnă doar lucrări pe sub trecerea de cale ferată, ci și reorganizarea intersecției. Vor fi amenajări stradale și pe Bd. Republicii, se va păstra geometria, iar sensurile de circulație vor fi separate prin realizarea unor insule. Pentru mijloacele de transport în comun vor fi amenajate alveole, iar intersecția cu rampa pasajului se va realiza cu cinci benzi și insulă direcțională centrală. Pe ambele părți vor fi amenajate piste pentru bicicliști și trotuare.
Licitația pentru lărgirea pasajului a fost lansată la începutul lunii septembrie 2015. Valoarea estimată a contractului era de 28 de milioane de lei, fără TVA, adică peste 7,6 milioane de euro, însă firma Porr Construct s-a angajat, la licitație, că efectuează lucrările cu 4,7 milioane de euro, cu tot cu TVA, adică 17.693.552 de lei, fără TVA, din care 1,57 milioane de lei fără TVA reprezintă lucrări diverse și neprevăzute. Durata de execuție este de 14 luni, conform contractului.
Citiți principiile noastre de moderare aici!