Autoritățile locale au inaugurat, luni, proiectul de reamenajare a malurilor Begăi. Două vaporașe ar urma să fie aduse în ianuarie la Timișoara, dar ele vor circula abia din primăvară. La început era vorba despre un preț modic pentru călătoriile cu vaporetto pe Bega, dar iată că Robu își dorește plimbări gratuite.
„Vaporașele vor circula după venirea primăverii. Primele două vor fi recepționate în luna ianuarie, poate început de februarie. Vom vedea cât de viabil va fi un transport în comun pe apă. Va fi un experiment, nimeni nu poate garanta gradul de atractivitate pe care îl va avea. Peste tot în lume unde există ape navigabile este o plăcere pentru vizitatori și pentru localnici să se plimbe pe acele ape”, a declarat Robu.
Edilul-șef a anunțat că plimbările cu vaporașele pe Bega vor fi gratuite, pentru a-i încuraja pe călători să folosească și alte mijloace de transport în comun decât cele care circula pe șosea. Vor fi însă și plimbări de agrement, dar încă nu au fost stabilite toate detaliile. De vaporașe se va ocupa RATT.
„Transportul pe apă va fi gratuit pe perioada prevăzută în contractul de finanțare, și anume pe cinci ani”, a mai spus Robu.
Pe de altă parte, primarul vrea și în centrul istoric plimbări gratuite cu mijloacele de transport în comun, pentru a-i încuraja pe șoferi să nu mai intre cu mașinile în zona centrală. Cum locuri de parcare nu prea sunt, iar 15 străzi din Cetate sunt transformate în pietonale, fiind planuri să fie interzise și altele mașinilor, planul primarului ar putea merge.
Edilul își dorește microbuze electrice care să circule pe Inelul 1, în jurul zonei Cetate. Acestea ar urma să facă legătura cu toate mijloacele de transport în comun care ajung în centrul istoric.
„În jurul centrului istoric vom avea o cale de circulație în sens unic, de la Punctele Cardinale, pe traseul Popa Șapcă – Alexandru Ioan Cuza – Gheorghe Lazăr – Republicii, apoi prin pasajul subteran Victoriei, se iese după racordul cu 20 Decembrie, se continuă cu I.C. Brătianu, pe sub Bastion și se ajunge la Punctele Cardinale. Circulația ar urma să fie în sens unic, pe cel puțin 3 benzi pe sens, din care una dedicată transportului în comun. Cine dorește să iasă de pe inel va circula pe banda exterioară și va putea să iasă fără să aibă un conflict. (…) Putem să prevedem pe inel niște microbuze cu motor electric, ca să nu polueze deloc, și care să asigure conectarea chiar în regim de gratuitate folosite, pentru ca cetățenii să fie îndemnați să folosească transportul în comun, așa cum se întâmplă în alte locuri pe planetă. Deja nu viitorul, ci prezentul este, pe zi ce trece, acaparat de mașinile cu poluare aproape zero”, a explicat Robu.
Microbuzele electrice sunt, momentan, doar la stadiul de idee. Rămâne de văzut dacă autoritățile locale pun în aplicare planul lui Robu. Mai mult, s-a mai discutat despre transport în comun gratuit la Timișoara, însă oficialii primăriei nu au reușit să găsească un cadru legal potrivit pentru a îi lăsa pe călători să se plimbe fără bilet cu mijloacele de transport ale RATT.
Articole pe aceeași temă:
Inaugurare si pe ceata, la Timisoara. Lucrarile pe malurile Begai au luat sfarsit
Surpriza de inceput de an: doua vaporase ajung la Timisoara, nu unul
Citiți principiile noastre de moderare aici!