Șoferii ar fi trebuit să circule încă de anul acesta pe traseul complet al Inelului IV de circulație. Planurile primăriei s-au schimbat, așa că s-a anunțat că inelul va fi gata complet abia din 2030, când va fi gata și pasajul subteran de la Solventul, cu podul peste Bega din zonă.
În urmă cu doi ani se lucra de zor la un prim tronson, între strada Măcin și strada Constructorilor, un drum de 1,6 kilometri. Ar fi trebuit să se meargă mai departe cu lucrările, însă pe fir a intrat Romsilva, care a sesizat primăria că traseul propus trece printr-o zonă care figurează ca pădure. Reprezentanții PMT susțin că nu este chiar așa și că, pe documentele lor, traseul ar fi trecut prin… tufișuri.
Primarul Nicolae Robu dă însă asigurările că proiectul Inelului IV merge înainte.
„Vreau să dau toate asigurările că și cu inelele s-a întârziat nu din cauză că noi nu le acordăm importanță. Și aici am tot explicat. Inelul IV… noi l-am pornit, ne-am oprit în zona UMT pentru că am fost sesizați de Romsilva că ei pretind că traseul nostru trece printr-o zonă care la ei figurează a fi pădure. La noi nu e așa. La noi era proprietatea noastră, din punctul nostru de vedere, și eram într-o zonă de vegetație spontană, de tufișuri și eu știu ce a mai fost pe acolo. Dar am stat pe loc pentru a clarifica aceste lucruri. Nu le-am clarificat, între timp Continental a cumpărat tot terenul pe care îl avea UMT acolo, cu UMT nu am putut să ne înțelegem, și, drept urmare, noi nu am mai avut alternativă”, a explicat edilul-șef.
Salvarea a venit de la unul dintre cei mai mari poluatori din Timișoara, acuzată chiar de primarul Nicolae Robu că poluează: Continental Cauciucuri. Reprezentanții firmei au fost de acord să doneze terenul în cauză primăriei, așa că proiectul înaintează, dar cu pași mici.
„Acum avem alternativă, cu Continental am convenit să ne lase pe terenul pe care noi am vrut să facem când el era proprietate UMT, Continental este de acord, drept urmare traseul Inelului IV nu va mai merge pe zona în care noi avem litigii cu Romsilva, ci va merge pe proprietatea Continental Cauciucuri. Se deblochează și acolo lucrurile, dar asta presupune iarăși măsurători cadastrale, dezmembrare, cedare teren, nu putem imediat să spunem SDM să-i dea drumul, să intre și să facă drumul. Toate aceste lucruri iau timp, dar important este că nu mai suntem în blocaj, suntem pe linie dreaptă și vom ajunge la «finish» în curând, «finishul» însemnând de fapt, startul lucrărilor, reluarea lucrărilor”, a conchis primarul Timișoarei.
Potrivit specialiștilor din primărie, proiectul este împărțit în mai multe secțiuni: de la AEM la Calea Lugojului, de la Calea Lugojului la Avram Imbroane, de la Imbroane la Constructorilor, de la Lipovei la Armoniei, până la Calea Aradului, de la Calea Aradului la Torontalului (n.r. SF + PT în lucru din 2016), de la Torontalului la Grigore Alexandrescu (n.r. unde sunt deja două benzi), de la Grigore Alexandrescu până la Solventul (n.r. inclusiv pasajul subteran care ar urma să fie construit în zonă) și de la Solventul la Dâmbovița.
Lucrările sunt executate de asocierea de firme Drumuri Municipale, Instgat SRL și Cons Electrificarea Instal, care a câștigat licitația primăriei. Pentru tronsonul Măcin – Constructorilor, valoarea lucrărilor este de 6 milioane de lei fără TVA, în condițiile în care valoarea estimată era de 11,8 milioane de lei, tot fără TVA.
Articole pe aceeași temă:
[related-post post_id=”1715567″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!