Ministrul Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice și Fondurilor Europene, Sevil Shhaideh, a anunţat că actualul guvern va fi cel care va termina autostrada. Aceasta chiar dacă nu există autorizaţii de construcţie pentru o serie de tronsoane, iar licitaţiile pentru stabilirea constructorilor de ecoducte nu au avut nici măcar loc.
„Anul acesta finalizăm 90,3 kilometri de autostradă. Lugoj – Deva, lotul 2, lotul 3, lotul 4, Sebeş – Turda, lotul 3, lotul 4 şi pe Bucureşti – Braşov, tronsonul Bucureşti – Ploieşti, legatăra cu oraşul. Anul acesta vor fi construite. Noi le finalizăm”, a declarat Sevil Shhaideh în cadrul unei emisiuni televizate.
Vă reamintim că stadiul lucrărilor la aceste autostrăzi este foarte mult întârziat, mai mult lucrările au fost oprite. Astfel, pe lotul 2 stadiul lucrărilor a ajuns la mai puţin de 58% din total, este vorba de porţiunea de autostradă de la Traian Vuia la Margina deja finalizată, dar fără restul lotului unde sunt tunelurile necesare pentru ecoducte şi la care nici măcar nu se ştie cine va realiza construcţiile. Cele mai avansate lucrări sunt pe lotul 3, este vorba de un stadiu de finalizare a lucrărilor de 73%. Lotul 4 este într-o situaţie extrem de proastă, aici stadiul lucrărilor a depăşit cu puţin 48%, dar construcţia a fost total oprită din cauza lipsei autorizaţiilor de construcţie pe două dintre tronsoane. De asemenea, aici lucrările au fost oprite de mai multe ori, pe traseu au fost descoperite un cimitir ilegal, o haldă de steril care nu apărea în studiul de fezabilitate, o peşteră cu lilieci descoperiţi când proiectul autostrăzii a ajuns în zonă, chiar şi o familie de castori care au fost observaţi pe malul Mureşului au dus la apariţia problemelor.
Lotul 2 din autostrada Lugoj – Deva este în lungime de 28,6 km, construcţia fiind realizată de asocierea dintre Salini (Impregilo) şi Secol SpA. Valoarea licitată a lucrărilor este de 562 milioane de lei. Demararea investiţiei a avut loc în noiembrie 2013 şi trebuia finalizată în mai 2016, dar apariţia obligaţiei realizării unor tuneluri pe această porţiune a făcut imposibilă realizarea acestui obiectiv. Lungimea totală a lotului 3 este de 22,139 km. Contractul de execuţie a fost semnat în mai 2013, iar valoarea licitată a lucrărilor a fost de 579 milioane de lei. Finalizarea acestui lot ar fi trebuit să aibă loc în mai 2016.
Lucrările la tronsonul patru, în lungime de 22 de kilometri, sunt începute din 2013 şi ar fi trebuit finalizate în luna mai a anului în curs. Valoarea lucrărilor la acest tronson este de 420 de milioane de lei.
Articole pe aceeași temă:
Lotul 2 din autostrada Lugoj – Deva, aproape de deschidere
Citiți principiile noastre de moderare aici!