Parcarea nu este o problemă doar în centrul Timişoarei, ci şi în alte zone ale oraşului, în special în cele de blocuri. Un exemplu este zona Gării de Nord. Pe lângă faptul că în zonă sunt mai multe blocuri, acolo este şi gara, unde există doar o parcare privată cu plată pe care şoferii o cam evită având în vedere că sunt taxaţi cu 4 lei pe oră, mai mult ca în parcările din zona verde a TimPark, din buricul târgului.
Reprezentanţii Primăriei Timişoara anunţau, în toamna anului trecut, că s-au investit peste 200.000 de euro în modernizarea bulevardului General Ion Dragalina, pe porţiunea de la Podul Ştefan cel Mare spre gară, un drum de 350 de metri lungime, potrivit datelor prezentate la vremea respectivă.
Autoritățile au decis să renunţe la o parte din trotuar, care este oricum lat în zona aceea, astfel încât să poată fi asigurate mai multe locuri de parcare, dispuse la 45 de grade, şi câte două benzi de circulaţie pe fiecare sens de mers. Primarul Nicolae Robu spunea că au fost create astfel 240 de locuri de parcare. Cei care nu mai prind însă loc în parcarea ”oficială”, aflată în zona tarifară galbenă a TimPark, intră cu maşinile printre pietoni şi parchează pe trotuare. Acolo… oricum nici nu se aplică sistemul TimPark.
„TimPark-ul se aplică doar în parcările amenajate, nu şi pe trotuare. Noi nu putem să îi sancţionăm pe şoferi. Pentru parcare neregulamentară doar Poliţia poate, Poliţia Locală…”, explică şeful Serviciului Administrare Parcări din cadrul societăţii Drumuri Municipale, Ionel Ursu.
În ceea ce priveşte posibilitatea de a amenaja noi locuri de parcare în zonă, Ursu spune că pur şi simplu nu mai există spaţiu disponibil.
„Acolo nu mai este loc, la nivel teran, pentru realizarea de noi parcări. Sunt blocurile turn, plus că sunt oamenii care vin la gară. Oricum s-au înmulţit locurile prin parcarea oblică, s-a luat puţin din trotuar pentru că lăţimea permitea acest lucru acolo”, a adăugat reprezentantul SDM.
De cealaltă parte, după Podul Ştefan cel Mare, teoretic parcarea ar trebui să fie paralelă cu axul drumului, cel puţin dacă ne luăm după indicatoarele montate, însă practic este tot oblică, la fel ca dincolo de pod, ne-au sesizat unii cititori, nemulţumiţi că se îngreunează astfel circulaţia în zonă.
Citiți principiile noastre de moderare aici!