Odată cu începerea lucrărilor pentru lărgirea Pasajului Jiul, circulația în zonă se va circula doar pe două din cele trei benzi existente. Șoferii nu vor mai avea acces deloc pe strada Jiul – de la Bd. Republicii până la Splaiul Nicolae Titulescu, pe str. Nera – de la Sinaia până la Circumvalațiunii, precum și pe bretelele de ieșire și intrare, de la Bd. Revoluției înspre pasaj.
Șantierul ar trebui să dureze, conform contractului, un an și două luni, însă primarul Nicolae Robu susține că s-a înțeles cu reprezentanții firmei constructoare – Porr Construct – să se miște mai repede.
„În această perioadă de restricționare a circulației, relațiile nord-centru-sud, respectiv nord-sud, vor fi asigurate astfel: nord-centru-sud – Circumvalațiunii – Brediceanu – str. Nemoianu sau Paris – Piața Regina Maria – Catedrală; sud-nord – circulația dinspre Bd. 16 Decembrie 1989 – Splaiul Tudor Vladimirescu – Bd. Regele Ferdinand – Splaiul N. Titulescu – str. Anton Seiller sau Andrei Mureșanu – Bd. Republicii – Circumvalațiunii”, ne-au explicat reprezentanții Primăriei Timișoara.
Potrivit specialiștilor instituției de pe C.D. Loga, pe Circumvalațiunii, de la nord la sud, circulația se va desfășura numai în direcția Gării de Nord, celelalte relații din zona pasajului vor fi închise astfel: dreapta, de pe Circumvalațiunii spre str. Nera, stânga spre Bd. Republicii (centru) și înainte spre str. Jiul.
Relația centru (catedrală) – nord nu se va putea efectua prin Piața Regina Maria (Spitalul de Copii) – Republicii – Pasajul Jiul, ci numai prin Piața Regina Maria (Spitalul de Copii) – Piața 700.
Oficialii primăriei susțin că mai este foarte puțin până când trebuie să ajungă avizul de la AFER – Autoritatea Feroviară Română, fără de care firma constructoare nu poate deschide șantierul. Așadar, ne mai despart doar câteva zile de începerea lucrărilor.
Firma Porr Construct a pregătit deja graficul de lucrări și l-a predat municipalității.
„Intenția noastră este să lucrăm mai mult pe zona podului, pentru că podul are durata cea mai lungă de execuție. Trebuie să realizăm o culee nouă, zidul care sprijină podul, pe partea dreaptă. De asemenea, culeea care este acum pe partea stângă trebuie reabilitată. Focusul va fi în primul rând să lucrăm culeea nouă, apoi să reabilităm culeea veche, să punem podurile noi, pentru că fără podurile noi nu putem face lărgirea la cinci benzi. Este inedită soluția tehnică privind culeea, aceasta se va lansa pe sub calea ferată, iar calea ferată rămâne în circulație. S-a mai făcut asta, nu este prima oară. Îi facem o platformă de lansare din beton, este un prefabricat pe care îl turnăm la fața locului, o să-l lansăm cu prese și o să-l punem sub calea ferată. Lucrăm culeele, lucrăm podul, între timp ne ocupăm de lărgirea drumului, începem să reabilităm mai ales prima bandă. O să lucrăm pe benzi, o facem pe fiecare în parte”, explica, pentru tion.ro, după primirea amplasamentului, Narcis Stoica, manager de proiect la Pasajul Jiul, inginer Porr Construct.
Specialiștii de la Porr Construct susțin că vor reuși să se încadreze în termenul stabilit în contract și că vor mobiliza toată forța de muncă pe șantierul de la Jiul.
Pasajul Jiul ar urma să aibă cinci benzi de circulație, trotuare pe ambele părți și piste pentru biciclete. Totodată, va fi lărgită la patru benzi și strada Jiul.
Licitația pentru lărgirea pasajului a fost lansată la începutul lunii septembrie a anului trecut. Valoarea estimată a contractului era de 28 de milioane de lei, fără TVA, adică peste 7,6 milioane de euro, însă firma Porr Construct s-a angajat, la licitație, că efectuează lucrările cu 4,7 milioane de euro, cu tot cu TVA, adică 17.693.552 de lei, fără TVA, din care 1,57 milioane de lei fără TVA reprezintă lucrări diverse și neprevăzute. Durata de execuție este de 14 luni, conform contractului.
Articole pe aceeași temă:
Robu: Santierul la Pasajul Jiul incepe saptamana viitoare, sper
A venit avizul de la CFR pentru Pasajul Jiul, dar lucrarile tot nu pot incepe imediat
Pasii lucrarilor de extindere a Pasajului Jiul. Santierul asteapta un aviz de la CFR
Citiți principiile noastre de moderare aici!