Ce ar mai fi de făcut pe strada Orion ar fi să se amenajeze spaţiile verzi, prin plantarea de noi arbori, şi să se continue pistele pentru biciclete şi trotuarele pe un tronson, unde nu s-a putut face acest lucru din cauza garajelor.
„Înainte nu exista parcare, nu existau trotuare pe o parte, nu existau piste de bicicliști pe nicio parte. S-a făcut lărgirea străzii, astfel încât să aibă două benzi și s-au amenajat locuri de parcare pe ambele părți, după conceptul pe care îl aplicăm aproape general: pe o parte, locuri de parcare în lungul bordurii și pe partea cealaltă, fie la 45 de grade, fie la 90 de grade, după cât spațiu avem. Avem acum două benzi, cu covor asfaltic nou-nouț, din bordură în bordură, cu borduri noi și, de asemenea, avem trotuare pe ambele părți și piste de biciclete. Am amenajat 250 de locuri de parcare (…) Vreau să mai precizez că vom planta undeva la aproape 300 de tei”, a prezentat lucrările Robu.
În ceea ce priveşte garajele care au ”încurcat” noile amenajări, reprezentanţii municipalităţii spun că vor negocia cu proprietarii desfiinţarea lor, aceştia urmând să primească despăgubiri.
„Din păcate, nu am putut să avem continuitate la trotuar și la pista de biciclete, pentru că aceste baterii de garaje sunt încă pe poziții. Oamenii nu au renunțat la ele, nu s-a demolat niciun garaj… S-au desființat trei dintre ele, au dispărut ușile și proprietarii s-au arătat de acord să le desființeze, dar nu se putea demola la mijlocul bateriei. Proprietarii ar fi avut obligația ca în 30 de zile de când i-am notificat să și le desființeze. Desigur, municipalitatea avea obligația să-i despăgubească, pentru că prevede contractul așa ceva. Sunt contracte prost făcute la vremea la care au fost întocmite, dar noi le respectăm… Urmează acum procedura de negociere”, a mai explicat primarul, care a precizat că recepţia lucrărilor de pe Orion nu s-a făcut încă.
Modul în care au fost amenajate noile piste de biciclişti a iscat unele discuţii, pentru că nu peste tot sunt coborâte corespunzător în zona trecerilor pentru pietoni. Pe de o parte Robu spune că sunt astfel de scăpări, pe de altă parte că proiectanţii au oferit o explicaţie: se are în vedere siguranţa bicicliştilor.
„La noi, proiectanții nu prea vor să facă… Este și după ei, că ei vin să spună că normele de securitate prevăd trecerea mai abruptă ca să-i oblige pe bicicliști să coboare, să nu treacă direct, fără să se asigure, pe carosabil, să-i lovească mașinile. Ei spun că e pericol de accidente. Nu e nimic perfect, ne perfecționam, o să ne învățam și cu asta, să facem trecerile de pe trotuar pe carosabil line (…) Mai sunt scăpări. Aici nu s-a întâmplat că așa a fost proiectul”, a afirmat edilul.
Concluzia primarului este că oamenilor din cartier li se asigură acum condiţii ca în Germania – Robu afirmă că aşa s-au exprimat cetăţenii care le-au abordat -, chiar dacă mai este câte o ”tarla” pe lângă unde maşinile stau parcate în noroi.
Valoarea lucrărilor de modernizare de pe Orion a fost de 865.000 de lei, potrivit reprezentanţilor municipalităţii.
Citiți principiile noastre de moderare aici!