Pe lângă cele patru pieţe şi zece străzi din centrul istoric al Timişoarei care au intrat în reabilitare pe fonduri europene, reprezentanţii primăriei au decis să mai refacă încă patru străzi, pe care să le transforme de asemenea în zone pietonale.
Este vorba despre străzile Janos Bolyai şi Episcop Augustin Pacha (parţial, dinspre Piaţa Unirii spre bulevardul Revoluţiei), pe care lucrările s-au finalizat deja, Dimitrie Cantemir, pe care a început şantierul acum, şi Victor Vlad Delamarina, pe care urmează să înceapă lucrările.
Aceste străzi nu vor fi ca celelalte cuprinse în proiectul de reabilitare pe bani europeni, pavate integral cu piatră, ci cu asfalt dintr-un capăt în celălalt şi cu câteva rânduri de piatră pe margine, spre clădiri. Iar pe viitor ar urma să intre din nou în şantier, pentru că autorităţile locale au în plan reabilitarea lor printr-un nou proiect pe fonduri europene, care să cuprindă încă 20 de străzi din centru – Cetate 2.
Acum, cele patru străzi menţionate vor fi asfaltate pe programul de reparaţii, din bani de la bugetul local.
Că o mare parte din centrul vechi devine spaţiu pietonal, la fel cum este şi în alte oraşe europene, este un lucru de apreciat, dar oamenii reclamă că nu mai au unde să îşi parcheze maşinile în zonă.
Iar asta se vede şi în număr mare de autovehicule parcate pe scuaruri şi trotuare, spaţii verzi şi zone unde oprirea este interzisă. Şi aşa ajungem ca pietonii să fie nevoiţi să se strecoare printre maşini pe trotuare, spaţii verzi distruse şi risc de accidente rutiere, pentru că avem vehicule parcare şi pe scuarurile de lângă liniile de tramvai.
Iar partea cea mai proastă este că nu există încă niciun proiect concret aprobat pentru vreo parcare în zona centrală a Timişoarei. Şoferilor li se servesc în continuare promisiuni şi ar mai putea dura ani până la construirea unei parcări de mari dimensiuni în Cetate.
Primarul Nicolae Robu promitea în campania din 2012 „realizarea a cel puţin 5 parcări mari (zona centrală)” – aşa scria pe pliantele electorale, printre prioritățile sale pe 4 ani.
Singurele locuri de parcare amenajate de administraţia Robu în zona centrală au fost cele de pe bulevardul I.C Brătianu, unde şoferii parcau de fapt şi înainte, dar au fost realizate nişte marcaje noi şi s-au pus câteva table cu TimPark.
Ce avem la ora actuală? O intenţie anunţată de a construi o parcare supraterană pe zece niveluri în zona Oituz – Popa Şapcă, pentru care oficialii primăriei spun că discută încă de anul trecut despre un schimb de proprietăţi cu reprezentanţii Universităţii de Vest, şi alt plan privind realizarea unei parcări subterane cu 700 de locuri în zona de după MIU – bulevardul I.C. Brătianu.
Parcarea subterană este cuprinsă într-un proiect mai amplu, care vizează şi transformarea pasajului din Piaţa Victoriei în pasaj auto şi reproiectarea infrastructurii de transport în centrul oraşului şi reorganizarea circulaţiei în sens unic. Pentru toate acestea avem doar un studiu de fezabilitate, care a ajuns să fie aprobat în consiliul local la mai bine de un an şi jumătate de la încheierea contractului pentru elaborarea documentaţiei.
Citiți principiile noastre de moderare aici!