Fie că vorbim despre Smart Parking, fie că vorbim despre parcare subterană sau despre una supraterană, autoritățile locale nu au reușit să se țină de planuri și să le amenajeze șoferilor sutele de locuri de parcare promise în centrul orașului.
Conducerea primăriei negociază încă de anul trecut cu Universitatea de Vest pentru un schimb de proprietăți în zona centrală. Municipalitatea vrea fosta popotă militară de la intersecția Punctelor Cardinale, iar oficialii universității și-ar dori, conform unor surse, clădirea primăriei vechi. Declarații oficiale nu au prea fost făcute pe această temă, însă primarul Nicolae Robu susține că negocierile ar putea fi finalizate în această iarnă. Nu e nimic sigur însă.
Pe de altă parte, Timpark are încasări uriașe din parcări. Edilul-șef se laudă cu mii de abonamente și tichete de parcare eliberate.
„Sistemul Timpark merge excelent, sunt abonamente în număr record, undeva la aproape 13.000 de abonamente. Înainte, pe Telpark erau cam 9.000 de plătitori pe zi, abonamente plus tichete, acum sunt numai abonamente aproape 13.000, valabile în fiecare zi. Pe lângă aceste abonamente, mai sunt 2.000 – 3.000 de plătitori prin SMS sau cu BIP. Au fost și mai mulți când aveam și parcarea de la Bega. Avem în jur de 15.000 de plătitori pe Timpark în fiecare zi. Deși tarifele sunt mai mici decât erau înainte și este și mai comod”, a declarat Nicolae Robu.
Deci, încasările sunt record din parcări, dar Societatea de Drumuri Municipale, care administrează sistemul de parcare, nu a venit cu niciun proiect de anvergură pentru vreo parcare mare în centrul orașului. Explică de ce tot primarul: nu există teren.
„Problema e cu locația în centru. Noi, până nu reușim să obținem un teren în centru, nu avem unde să facem parcarea. Încă nu e gata negocierea cu UVT, sper să finalizăm în această iarnă. Și, de îndată ce finalizăm, vom scoate la licitație, după modelul pe care l-am folosit la parcarea Bega, realizarea acelei parcări supraterane cu peste 1.000 de locuri în zona fostei popote. Dacă nu se va prezenta nimeni la licitație, atunci vom asuma construirea pe bugetul local și pe bugetul SDM”, a conchis Robu. Primarul n-a avut nimic de spus despre încasările din sistemul Timpark. În schimb, în centrul orașului au fost desființate peste 500 de locuri de parcare, odată cu transformarea a peste zece străzi din centrul istoric în străzi pietonale.
Rămâne de văzut cum se vor încheia negocierile cu Universitatea de Vest.
Alte articole pe aceeași temă:
Parcarea in 2016, la Timisoara: vor fi aprobate noile tarife
Citiți principiile noastre de moderare aici!