Lucrările la Inelul IV de circulaţie al Timişoarei au început în timpul fostei administraţii, când au fost amenajate câteva tronsoane de drum, dar s-au oprit în zona Pădurii Verzi.
Reprezentanţii primăriei pregătesc acum începerea lucrărilor pe un nou sector al Inelului IV.
„Prin acest proiect vom crea un traseu de trafic de la AEM, din sensul giratoriu, prin partea de est a orașului, până la intersecţia cu Calea Lipovei și de acolo, prin partea de nord, înspre vest, până în Dâmbovița. O parte din acest traseu este circulabil în momentul de față, altă parte există, dar într-o formulă care nu este satisfăcătoare și va trebui supusă unei modernizări, iar o altă parte nu există și va intra în lucru (…) Noi ne-am dori ca până în 2016 pe vremea asta să avem finalizat un nou tronson și estimăm că până în 2018 tot Inelul IV va fi funcțional. Din păcate, municipiul Timişoara nu are nici acum finanțare pentru proiectul centurii ocolitoare și cu atât mai mult în absența centurii este important să avem acest inel periferic”, a declarat, marţi, primarul Nicolae Robu.
Tronsonul care urmează să fie amenajat începe de la strada Măcin – intersecţia cu Avram Imbroane, până la strada Constructorilor. Este un nou tronson care va merge pe liziera pădurii, unde acum nu există drum, şi va face legătura cu Calea Lipovei, au explicat oficialii municipalităţii.
„Ultimul document de care mai aveam nevoie a fost obținut. Acest tronson va intra în lucru în 2015. Am obţinut un accept de folosire a proprietăţii UMT dat de dl Mihai Olariu şi drept urmare putem da drumul. Un punct cheie al Inelului este trecerea peste calea ferată în zona UMT, acolo vom avea un suprapasaj, un obiectiv foarte important, extrem de necesar. Tronsonul strada Măcin – Imbroane, până la intersecţia cu Calea Lipovei, va avea 1,6 kilometri. De la AEM până în zona Dâmboviţa, tot traseul prezentat, sunt 12 kilometri”, a mai explicat Robu.
Lucrările ar urma să fie realizate din bani de la bugetul local, potrivit reprezentanţilor primăriei. Cum se prezintă lucrurile la ora actuală şi ce mai este de făcut?
„Avem tronsonul de la Calea Lipovei până în Calea Aradului. De la Calea Aradului la Calea Torontalului proiectul este în lucru, anul acestea o să demarăm licitaţia – aici va fi mai complex, pentru că este zonă rezidenţială, vor fi trotuare, locuri de parcare, patru benzi. Proiectul este în curs de finalizare, dăm drumul la licitaţia pentru execuţie. Din Torontalului până în strada Bogdăneştilor tronsonul există, este circulabil (…), şi continuă pe Bogdăneştilor, care va intra în modernizare, proiectul este în finalizare. De aici urmează pasajul subteran din zona Solventul, proiectul este finalizat, mai aşteptăm o singură adresă din partea firmei, pentru că afectăm 1.000 de metri de teren de la ei”, a explicat şeful Direcţiei Tehnice a municipalităţii, Culiţă Chiş.
Porţiunea între Calea Torontalului şi Calea Aradului, în curs de proiectare, se va întinde pe o lungime de aproximativ 800 de metri.
Tramvaiele ar urma să circule pe mijlocul străzii pe Calea Bogdăneştilor, mutarea liniilor fiind prevăzută în proiectul de modernizare.
„De pe Bogdăneştilor se merge în continuare spre calea ferată şi acolo se trece pe sub calea ferată şi se iese pe strada Gării şi de acolo va continua şi linia de tramvai până în faţa Gării de Nord, racordându-se la sistemul existent”, a continuat Robu. Ar urma totodată să fie asigurată legătura şi cu bulevardul Dâmboviţa.
Printre planurile de viitor ale autorităţilor locale se numără şi construirea unor noi poduri peste Bega în zonele Solventul, Bobâlna şi Jiul.
Alte articole pe aceeași temă:
Se pregateste continuarea lucrarilor la Inelul IV de circulatie al Timisoarei
Citiți principiile noastre de moderare aici!