Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a anunţat oficial care este stadiul lucrărilor pe care le derulează în întreaga ţară. Pe listă se află, desigur şi autostrada Lugoj – Deva, mai precis trei dintre cele patru loturi ale acesteia, iar veştile nu sunt deloc promiţătoare. Pe două dintre tronsoane nivelul lucrărilor nu a depăşit 50%, în plus sunt probleme cu documentaţiile pe toate dintre acestea.
Astfel, pe lotul 2 stadiul lucrărilor a ajuns la 45,22% din total. Aici sunt numeroase probleme legate de documentaţia de construcţie. Pe patru dintre secţiunile lotului lipseşte autorizaţia de construcţie pentru suprafeţele suplimentare expropriate, lipseşte un acord de mediu revizuit, de asemenea nu a fost demarată procedura de achiziţie publică pentru tunelurile aferente acestui lot.
Lotul 3 stă cel mai bine din punct de vedere al stadiului execuţiei: 60,86% din totalul lucrărilor. Şi aici lipsesc autorizaţiile de construcţie pentru suprafeţele suplimentare necesare construcţiei, lipseşte acordul de mediu revizuit, au fost impuse o serie de măsuri suplimentare la ecoductul de la kilometrul 57, parcarea de la kilometrul 59 a fost inclusă în acordul de mediu revizuit. În plus, nu există autorizaţii de construire pentru lucrările aferente la nodul de descărcare a traficului care trebuie ridicat în zona Holdea.
Mai puţin de jumătate dintre lucrări sunt efectuate şi pe lotul 4, aici există 47,92% din construcţie deja realizată. La fel, lipsesc autorizaţiile de construcţie pentru expropierile suplimentare efectuate pe două dintre secţiuni, există probleme cu relocarea liniilor de înaltă tensiune care au blocat lucrările la viaductul Brăni, nu există acord de mediu revizuit, sunt probleme cu un versant din zona carierei din zonă, iar o parte din operaţiunile de expropiere nu au fost finalizate. Vă reamintim că acest lot a ridicat cele mai multe probleme, este vorba despre cimitirul ilegal descoperit, despre celebra peşteră cu lilieci sau de familiile de castori descoperite pe Mureş.
Contractul de execuţie pentru lotul 2 a fost semnat în luna decembrie a anului 2013, valoarea lucrărilor fiind de 423 de milioane de lei. Începerea lucrărilor a avut loc în ianuarie 2014, iar finalizarea acestora trebuia să aibă loc în iulie 2016. Pe lotul 3 semnarea contractului a fost în mai 2013, lucrările au început în noiembrie 2013, finalizarea fiind programată tot pentru vara acestui an. Valoarea licitată a construcţiei este de 579 milioane de lei. ucrările la tronsonul patru sunt începute din 2013 şi ar fi trebuit finalizate în luna mai a anului în curs. Valoarea lucrărilor la acest tronson este de 420 de milioane de lei.
Articole pe aceeași temă:
Noi termene pentru autostrazi. Homor anunta: Lugoj – Deva e gata in 2017
Constructorul lotului trei al autostrazii Lugoj – Deva, presat sa urgenteze lucrarile
Primii 15 kilometri din lotul 2 al autostrazii Lugoj – Deva ar putea fi finalizati in acest an
Autostrada Lugoj – Deva se deschide in 2016, cu exceptia zonelor cu tuneluri. Nod rutier la Holdea
Citiți principiile noastre de moderare aici!