În iulie 2016, consilierii locali au decis, la propunerea conducerii PMT, să atribuie direct Societății de Drumuri Municipale serviciul de curățenie a imobilelor în care își desfășoară activitatea aparatul de specialitate al primarului, cel de curățenie a Complexului Sportiv Bega și a Sălii Olimpia, dar și activitatea de curățenie a toaletelor publice din oraș.
Numai că PMT a fost obligată recent să crească tarifele pentru ca SDM să supraviețuiască în urma OUG 114/2018, care a stabilit că, în perioada 1 ianuarie 2019 – 31 decembrie 2019, pentru domeniul construcțiilor, salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată să fie de 3.000 de lei, fără a include sporuri și adaosuri. Primarul Nicolae Robu s-a plâns că inclusiv femeile de serviciu ale societății și portarii vor avea astfel de salarii, doar pentru că lucrează la o firmă din domeniul construcțiilor. Acest lucru înseamnă o creștere considerabilă a costurilor primăriei pentru aceste servicii, de 56%, se arată în documente. Practic, PMT ar fi plătit pentru contractul de curățenie 4 milioane de lei anual, de la 2,2 milioane de lei cât dădea până acum.
Detalii, AICI!
Conform aceluiași act normativ, sunt și alte beneficii de care pot beneficia atât angajații, cât și societatea, însă SDM ar trebui să îndeplinească cumulativ condițiile impuse de Codul Fiscal, care spune că trebuie să realizeze cifra de afaceri din domeniul construcțiilor în limita a cel puțin 80% din cifra de afaceri totală. Monopolul SDM nu e însă de bun augur, societatea de drumuri a primăriei ocupându-se și de servicii de curățenie, nu numai de construcții, astfel că ar fi putut ieși de sub incidența OUG. S-a găsit însă o soluție.
„În situația în care activitățile ce fac obiectivul contractului de delegare de gestiune a activităților de curățenie ar rămâne delegate către SDM, aceasta ar duce la o creștere considerabilă a costurilor municipalității pentru aceste activități cu 56%, astfel că este în interesul Municipiului Timișoara ca aceste activități să fie preluate de către alte societăți din subordinea Consiliului Local Timișoara, în temeiul prevederilor art. 1315 din Legea nr. 287/2009”, se arată într-un proiect de hotărâre adoptat recent.
Ei bine, de scurt timp serviciile de care SDM se ocupă încă din 2016 au fost împărțite între celelalte două societăți ale primăriei. Practic, SDM a încheiat un contract de cesiune cu Horticultura pentru activitatea de curățenie a imobilelor în care își desfășoară activitatea aparatul de specialitate al primarului, a activității de curățenie a Complexului Sportiv Bega, a Sălii Olimpia și încă unul cu societatea Colterm, pentru activitatea de curățenie a WC-urilor publice. Cesiunea a fost aprobată și în CLT.
Articole pe aceeași temă:
http://www.tion.ro/despre-o-lege-proasta-sau-cum-a-ajuns-primaria-timisoara-sa-plateasca-salarii-de-3000-de-lei-femeilor-de-serviciu-si-portarilor-de-la-sdm/2242721
Citiți principiile noastre de moderare aici!