Lărgirea celor două treceri pe sub calea ferată, Jiul și Popa Șapcă, a fost unul dintre angajamentele de campanie ale actualului primar Nicolae Robu. Liberalul declara atunci că Bucureștiul va susține marile proiecte ale Timișoarei propuse de el.
„Unul dintre proiectele mele, menite să contribuie la fluidizarea traficului în Timişoara, este lărgirea trecerilor pe sub calea ferată. Am discutat asupra acestui subiect şi cu Ministrul Transportului, Ovidiu Silaghi, care a fost convins de raţionalitatea acestei idei şi a promis tot sprijinul pentru materializarea ei. Primul pasaj pe care aş dori să îl lărgim pe sub calea ferata este cel de pe strada Circumvalaţiunii, pasajul Jiul (…) Acest obiectiv este susţinut de Guvernul USL, angajat fiind de însuşi ministrul Transporturilor”, afirma Robu în interviurile acordate anul trecut în campania electorală despre pasajul Jiul de exemplu, el estimând atunci că lărgirea celor două treceri, cu extinderea căilor de rulare şi toate celelalte lucrări conexe, ar necesita aproximativ 10 milioane de euro.
La finele anului trecut, primarul dădea asigurări că în 2013 vor începe efectiv lucrările măcar la unul dintre pasaje, afirmând că prioritar este în opinia sa Jiul. „2013 va fi, pentru oraşul nostru, anul startării efective a marilor proiecte, menite să-l modernizeze radical. Vom trece de la vorbă la faptă, acolo, pe teren, la realizarea de subpasaje, la construirea de parcări subterane, la lărgirea de străzi şi pasaje existente, la construirea bazinului de înot olimpic al oraşului şi a unor bazine de înot semiolimpice de agrement, la construirea sălii polivalente de 15 000 de locuri şi la multe, multe altele”, le spunea Robu timişorenilor în mesajul său de Anul Nou.
În ce stadiu suntem cu lărgirea pasajelor? În cursul acestei luni vor fi predate noile studii de fezabilitate pentru Jiul şi Popa Şapcă, precum şi cel pentru noul pasaj din zona Solventul, documentaţiile urmând să fie aprobate la următoarea şedinţă de consiliu local, din septembrie, spun reprezentanţii municipalităţii. Oficialii primăriei au motivat că era nevoie de noi studii pentru că cele vechi, elaborate în timpul fostei administraţii, prin anul 2006, nu mai sunt de actualitate în 2013. Au fost obţinute avizele necesare de la CFR, potrivit autorităţilor locale, iar după aprobarea SF-urilor urmează realizarea proiectelor tehnice, o estimare optimistă fiind demararea licitaţiilor pentru execuţie în luna octombrie.
În ceea ce priveşte banii necesari pentru realizarea lucrărilor, alegerile au trecut, nu se mai vorbeşte despre finanţări de la Guvern, ci despre credite. În bugetul local pe anul în curs nu sunt prevăzuţi bani decât pentru studii de fezabilitate şi proiecte tehnice, nu şi pentru execuţie. Primarul Nicolae Robu spune acum că proiectele sunt complexe şi nu pot fi realizate peste noapte, dar… vor fi realizate. Nu se ştie însă cât timp vor mai avea de aşteptat timişorenii.
„Studiile de fezabilitate sunt aproape gata. În curând, imediat după vacanţă, vom mai avea o şedinţă de consiliu local în care vom aproba cele trei subpasaje: Popa Şapcă, Jiul şi Solventul, să nu credeţi că dormim. Nu dormim, lucrăm, dar unele lucrări nu pot fi începute aşa, dau eu ordin astăzi şi mâine vedem că cineva sapă. Nu se poate. E vorba şi de complexitatea proiectului, de timpul necesar pentru elaborare şi de procedurile aferente unui proiect complex, dar e vorba şi de bani (…) Zeci de milioane nu ne putem asuma aşa intantaneu. Probabil că le vom scoate la licitaţie pe principiul creditului furnizor. Vom vedea, încă nu am decis, dar ce este decis ireversibil e că vom face acele subpasaje. Sunt promisiuni pe care le-am asumat şi pe care categoric le voi duce la îndeplinire”, a declarat, zilele trecute, Robu.
Nu sunt bani de lucrari la pasajele Jiul si Popa Sapca, pentru Piata Victoriei se cauta… sponsori
Studii noi pentru largirea pasajelor Jiul si Popa Sapca
Noi demersuri pentru largirea pasajelor Jiul si Popa Sapca: se fac alte studii si proiecte
Vedeti care sunt prioritatile Primariei Timisoara pentru anul 2013
Citiți principiile noastre de moderare aici!