Consiliul Local Timişoara a aprobat, la sfârşitul anului trecut, noile studii de fezabilitate pentru lărgirea pasajelor CF Jiul şi Popa Şapcă, precum şi un studiu pentru realizarea unui pasaj în zona Solventul.
Primarul Nicolae Robu estima atunci optimist că în 2014 vor începe lucrările la unul sau două dintre pasaje, iar în 2015 la cel de-al treilea. De unde bani, având în vedere că vorbim despre investiţii care depăşesc 50 de milioane de euro, conform estimărilor?
„Sursa de finanţare, în momentul de faţă, este bugetul local. Asta ce înseamnă? Nu neapărat că vom pune în mod efectiv, direct, deodată, banii necesari de la bugetul local. Asta poate însemna şi realizarea acestor obiective pe sistemul credit furnizor. Dar cele trei obiective legate de subpasaje sunt pe listă şi printre obiectivele importante pentru care noi solicităm sprijin de la Guvernul României. O şansă de finanţare, şi din această sursă, există. Nu o pot evalua la ce nivel ar fi ea”, declara Robu atunci când au fost aprobate SF-urile.
Cert este că ne aflăm în 2014, iar lucrurile s-au blocat la partea de proiectare, a dezvăluit, marţi, primarul.
„Proiectantul acestor subpasaje nu a primit avizul tehnic de la Ministerul Transporturilor, respectiv de la CFR. Fiind vorba de domeniul acesta al transportului feroviar, se impun nişte avize mai speciale şi proiectantul a primit un răspuns care poate fi considerat aşa… în bătaie de joc emis. Se cere să se arate cum se reflectă aceste proiecte în Coridorul 4 de transport feroviar. Păi nu are nicio legătură lărgirea subpasajelor la Popa Şapcă, la Jiul, respectiv realizarea unui nou subpasaj la Solventul, cu Coridorul 4. Coridorul 4 rămâne pe traseul lui. Nu-l afectăm noi cu absolut nimic. Vom lua legătura cu CFR şi cu Ministerul Transporturilor”, a afirmat, marţi, Robu.
În aceste condiţii, edilul-şef spune că nu vor putea începe anul acesta lucrările la pasajul Jiul, primul care era avut în vedere pentru lărgire, o investiţie estimată la aproape 8,2 milioane de euro. Primarul dă vina pe reprezentanţii CFR pentru întârzieri.
„Ce treabă are culoarul 4 de transport feroviar cu lărgirea trecerii la Popa Şapcă sau la Jiul sau cu subpasajul de la Solventul. Cum să interpretez eu lucrurile acestea? Şi atunci, în loc să primim proiectul în termen, proiectantul ne cere să prelungim termenul, spunând că nu e vina sa, pentru că fără avize nu poate merge mai departe, şi lucrurile merg în lanţ. Noi am vrut în acest an să dăm drumul la unul din aceste proiecte, am spus că la Jiul, de lărgire a străzii şi a trecerii pe sub calea ferată. Păi în condiţiile astea nu putem, dacă suntem întârziaţi…”, a conchis Robu.
Articole pe aceeași temă:
Alesii au aprobat noi studii pentru pasajele Jiul si Popa Sapca, cele vechi… pot fi aruncate
Citiți principiile noastre de moderare aici!