Printre proiectele de infrastructură anunţate de primarul Nicolae Robu pentru anul 2015 se numără amenajarea pasajului auto Piaţa Victoriei, realizarea unei parcări subterane în apropiere şi reorganizarea circulaţiei pe Inelul 1, lărgirea pasajului CF Popa Şapcă, a străzii Popa Şapcă şi a bulevardului Antenei la patru benzi, construirea unui nou pod peste Bega în prelungirea străzii Jiul şi lărgirea străzii Jiul la patru benzi, extinderea la patru benzi a străzilor Mareşal Constantin Prezan, Dr. Aurel Păunescu-Podeanu şi Calea Martirilor, reabilitarea străzilor Versului şi Uranus.
Toate acestea ar urma să înceapă, ca şi execuţie, în 2015, susţine Robu.
Despre lărgirea pasajelor CF Jiul şi Popa Şapcă, două puncte nevralgice în traficul timişorean, se vorbeşte de aproape un deceniu, din timpul fostei administraţii. Autorităţile locale dau însă asigurări că anul acesta vor începe efectiv lucrările pe Popa Şapcă.
„Atât pasajul Jiul, cât și Popa Șapcă au avize de mediu. Așteptăm predarea în sine a proiectului tehnic pentru a putea porni licitația de execuție. Proiectul tehnic este finalizat, ultimele avize erau cele de la Mediu, avem şi avizele de la CFR. El poate fi predat, atât pentru pasajul Jiul, cât și pentru Popa Șapcă. În momentul de față trebuie să pregătim bugetarea și scoaterea la licitație a acestor pasaje. Popa Șapcă va intra în bugetul local, face parte din proiectul de buget și va fi, foarte probabil, licitat într-o luna și jumătate. Noi am prevăzut sumele aferente în proiectul de buget și putem da drumul la lucrări”, susţine viceprimarul Dan Diaconu.
Aleşii locali au aprobat, în noiembrie 2013, noi studii de fezabilitate pentru lărgirea pasajelor Jiul şi Popa Şapcă, precum şi un studiu pentru realizarea unui nou pasaj în zona Solventul. Valoarea celor trei proiecte depăşeşte 50 de milioane de euro.
În cazul pasajului Popa Şapcă, valoarea investiţiei este estimată la 15,2 milioane euro, conform devizului general al investiţiei, durata de execuţie a lucrărilor fiind de 18 luni. Este prevăzută extinderea la patru benzi a străzilor Antenei şi Popa Şapcă, lărgirea pasajului existent, amenajarea intersecţiei străzilor Popa Şapcă – Antenei – Demetriade, precum şi completarea Inelului II de circulaţie cu strada Antenei şi realizarea unei giraţii.
În cazul pasajului Jiul, valoarea estimată a lucrărilor este de aproape 8,2 milioane euro, iar noul pasaj inferior care ar urma să fie construit în zona Solventul este estimat la 27,8 milioane euro.
Paradoxal, deşi se fac demersuri pentru lărgirea pasajelor CF, primarul a anunţat că a dat undă verde pentru un studiu de fezabilitate privind ducerea în subteran a liniilor de cale ferată care traversează la ora actuală oraşul şi introducerea transportului cu metroul cu această ocazie…
Articole pe aceeași temă:
Autoritatile… n-au uitat de largirea pasajelor CF: Popa Sapca ar fi primul, daca vor fi bani!
Robu promite ca incep lucrarile de largire a unui pasaj din Timisoara. Asteptam sugestiile voastre
Citiți principiile noastre de moderare aici!