O autostradă care pleacă din câmp şi se termină în câmp, dar care te scuteşte de distracţia drumului plin cu porţiuni şi curbe periculoase dintre Lugoj şi Făget. Şi din care, în plus, lipsesc câţiva kilometri buni de drum, inaccesibili, din cauză că nu există nicio posibilitate de urcare pe autostradă. Noul tronson porneşte de la Şanoviţa şi merge până la nodul rutier de la Traian Vuia. În ambele capete lotul 1 din Lugoj – Deva începe şi se sfârşeşte în câmp.
Urcarea pe autostradă, dinspre Timişoara se poate face de pe centura Lugojului. Aici a fost realizat un sens giratoriu de pe care se urcă pe prima bucată a unei viitoare autostrăzi, este vorba de A6, un drum ce va lega Lugojul (sau mai bine zis A1) de Craiova şi de acolo mai departe de Calafat. Sunt mai mult de 11 kilometri de autostradă şi drum de legătură, care asigură conexiunea dintre centură şi A1. O porţiune de drum excelent, bine realizat, unde s-a lucrat, din ceea ce se vede. Asfaltul e ca în palmă, sunt montaţi parapeţi, inclusiv barierele antiorbire.
La capătul A6, la kilometrul 0 este nodul de acces pe A1. Cu direcţie doar spre Deva – Traian Vuia. Deşi în stânga ar mai exista câţiva kilometri buni de autostradă, aceştia nu sunt consideraţi folositori de şefii de la CNADNR, că oricum nu există drum de acces pentru porţiunea de la Şanoviţa la nodul cu A6. De la acest nod se poate circula spre Deva. Sunt 20 de kilometri de drum excelent, fără denivelări, cu pasaje finalizate „pe bune”, nu cum sunt cele de la Arad – Timişoara. La poduri nu îţi sare stomacul în sus, asfaltul e drept, ca în palmă, circulaţia e lină. Inclusiv parcarea de la jumătatea distanţei e finalizată. Există grup sanitar, locurile de parcare sunt trasate.
După ce parcurgi distanţa până la nodul de la Traian Vuia găseşti ieşirea spre drumul naţional ce oferă continuarea deplasării spre Deva. Aici a fost realizată o lucrare complexă, cu ieşiri şi intrări, cu supratraversarea autostrăzii. Din nou, lucrări bine efectuate. La doar câţiva metri de ieşire e şi capătul acestui lot. Desigur, tot în câmp, la o înălţime de 10 metri de „punctul zero” al terenului.
Rămâne de văzut cum se vor comporta în timp, dacă nu vor fi probleme.
E utilă noua autostradă? Categoric da! Se evită drumul sinuos dintre Lugoj şi Făget, prin pădure, cu curbe uneori periculoase, cu o bandă pe sens, cu circulaţie greoaie şi plină de TIR-uri.
Deocamdată, oficial, pe noua porţiune din A6 şi din A1 nu se circulă. Luni sunt aşteptaţi să rezolve şi deschiderea oficială, cu ceremonii şi tot tacâmul, oficialii CNADNR. Deşi aşteptat să vină la ceremonie şi Dan Şova, mai marele drumurilor de tip autostradă, se pare că acesta s-a cam răzgândit şi va renunţa la deplasarea spre Banat. Cert e că de luni vor fi circulabili aceşti noi kilometri de autostradă bănăţeană, chiar dacă ceremonia şi deschiderea erau aşteptate de joi. Şefii de la CNADNR au decis să inaugureze doar tronsoanele din autostrada Deva – Sibiu finalizate şi să lase Timişul pentru începutul săptămânii viitoare.
Drumul e gata, sunt toate puse la punct, singurii paznici au rămas câţiva câini de pripas care se hârjonesc liniştiţi pe ceea ce va deveni un drum probabil destul de circulat de săptămâna viitoare. Câţiva cetăţeni cu putere de decizie, curioşi, au încercat deja calitatea asfaltului. Joi, atunci când drumul era îmbrăcat de o ceaţă densă, de puteai să-ţi scoţi ochii singur, pe drum se vedeau deja două – trei autoturisme. Suntem siguri că aceştia au apreciat calitatea lucrării, la fel cum o vor face şi cei care vor intra legal pe autostradă de săptămâna viitoare. Noul drum rapid devine într-adevăr util când se va termina şi lotul 2 din autostrada Timişoara – Lugoj, dar şi cele două loturi dintre Nădlac şi Arad. Acestea vor asigura o legătură continuă de la vamă până la Traian Vuia. Dar, aceasta probabil peste cel puţin doi ani. Vor urma cele trei loturi rămase din Lugoj-Deva, iar de aici există deja autostradă până la Sibiu. Cu excepţia unui singur lot…ce va fi gata în toamna anului viitor.
Primul lot al autostrăzii Lugoj-Deva, cu o lungime de 27,6 kilometri, a fost construit de trei firme italiene, Tirrena Scavi, Societa Italiana per Condotte D’Acqua şi Cossi Costruzioni.
Trimite articolul
XAlthough the Air Jordan 14 Low has not been very popular and relatively niche, but this time with the blessing of Guanxi and CLOT, it should be unprecedented.