Chiar dacă finalizarea lucrărilor de pe primul lot al autostrăzii Timişoara – Lugoj nu a avut loc la începutul lunii august, termenul de predare a drumului de 9,5 kilometri va fi oricum devansat cu aproape un an de zile. Constructorul, compania UMB, şi-a făcut treaba mai mult decât rapid. Iar spre diferenţă de autostrada Arad – Timişoara, pe drumul spre Lugoj există deja, chiar înainte de predarea lucrării, parapeţi, spaţii de odihnă şi cam tot ce necesită o autostradă. O scurtă vizită efectuată pe noul tronson arată că oamenii angajaţi pentru construcţie îşi fac treaba din plin. Pe sensul de mers dinspre Timişoara s-a turnat, pe o bună bucată de drum, asfaltul, mai mult, au fost realizate şi primele marcaje rutiere. Semn clar că nu mai este mult până la terminarea lucrărilor. Echipe de muncitori „prestează” la montarea parapeţilor, la unele pasaje, la scurgerile laterale, chiar şi la finalizarea lucrărilor de la spaţiile de odihnă.
Totuşi, cea mai mare forfotă este la nodul rutier aflat la capătul acestui tronson. Câteva zeci de utilaje sunt active la această importantă componentă a autostrăzii, componentă care va asigura legătura cu DN 6, între Remetea Mare şi Izvin.
„Lucrările merg bine, Vom termina autostrada la finalul lunii august sau la începutul lunii septembrie”, ne-a declarat Ştefan Şerbu, şeful de şantier din partea constructorului, compania UMB. Într-adevăr, lucrările sunt extrem de înaintate, cu siguranţă că termenul de finalizare a lucrărilor va fi cum mult devansat, porţiunea de 9,5 kilometri trebuia predată beneficiarului, Compania de Autostrăzi, în luna aprilie a anului viitor. De fapt, sunt atât de avansate încât constructorul a fost nevoit să monteze parapeţi la capătul dinspre Giarmata al autostrăzii pentru a opri intrarea, din greşeală sau nu, a şoferilor pe noul tronson.
La pasajul spre Pişchia e căldura prea mare
Dacă pe Timişoara – Lugoj se muncea de zor, nu aceiaşi era situaţia la pasajul pe sub autostrada dinspre Arad, care va asigura subtraversarea pentru drumul judeţean dintre Timişoara spre Maşloc. Vă reamintim că în acest moment legătura se asigură printr-un fel de sens giratoriu improvizat, instalat la capătul autostrăzii deja funcţionale. Vineri la orele prânzului la şantierul de la pasaj era linişte totală. E drept, lucrările au înaintat destul de mult, dar utilajele aduse în zonă de constructor nu aveau activitate. Doar sub pasaj câţiva muncitori reparau la o maşină mică. În mod normal, la modul în care arată lucrările nu ar mai trebui să treacă prea mult timp până la finalizarea subraversării.
Avem bani europeni pentru autostrada Timisoara – Lugoj si pentru varianta de ocolire Timisoara
Citiți principiile noastre de moderare aici!