Ideea lansată de ministrul Transporturilor devenit istorie, Răzvan Cuc, de a se deschide circulația pe noi kilometri din autostrada A1, între Lugoj și Deva, este tot mai clar lipsită de sprijin. Lucrările sunt destul de mult întârziate, dar important este că se lucrează pe șantiere. Ultima raportare prezentată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere arată progres fizic pe cele două tronsoane amintite, dar și o scădere procentuală pe lotul 2, probabil în urma unor reevaluări ale lucrărilor. Astfel, pe lotul 2 scăderea a fost de la 71,98 la 71,96%. Pentru lotul 3 creșterea este de la 77,25 la 78,04%, iar pe lotul 4 a fost cea mai mare creștere, de la 60,84% la 63,53%.
Pe lotul 3 se lucrează intens la viitorul nod de la Holdea. Aici a fost realizat un pasaj peste autostradă, pe unde va trece DN68A, iar grinzile metalice au fost sudate, fiind realizată și armarea pasajului. Odată turnată placa de beton se va putea circula pe DN pe acest pasaj, ceea ce va permite continuarea lucrărilor la bretelele de acces pe autostradă, o lucrare de dimensiune.
La lotul 4 se lucrează la terasamente, dar și la suprastructura pasajelor: armare placă suprabetonare, montare grinzi. Lucrări sunt efectuate și la infrastructura de scurgere a apelor, plus pentru siguranța circulației (parapet și semnalizare verticală). Totodată, continuă în ritm susținut lucrările de relocare a utilităților (Transelectrica și Enel). Antreprenorul are aproape 500 de persoane implicate în activitatea de pe șantier, precum și circa 200 de utilaje și echipamente.
Video: DRDP Timișoara
Citiți principiile noastre de moderare aici!