Proiectul, prin care se doreşte completarea Hotărârii de Consiliu Local 371 din 2007 privind constatarea şi sancţionarea contravenţiilor, a fost modificat după ce bicicliştii s-au revoltat împotriva planului pregătit de autorităţile locale, de a interzice mersul pe bicicletă în Piaţa Victoriei şi Piaţa Unirii, pe strada Alba Iulia şi pe strada Mărăşeşti. Chiar dacă a fost elaborat de reprezentanţii Poliţiei Locale la iniţiativa sa, primarul Nicolae Robu a afirmat că proiectul n-ar fi trebuit să apară în această formă pentru că nu era încă definitivat. În cele din urmă a fost modificat. Astfel, potrivit noului proiect de hotărâre publicat pe site-ul municipalităţii, circulaţia pe biciclete va fi interzisă, în Piaţa Victoriei şi pe strada Alba Iulia din Timişoara, în perioada 1 mai – 31 octombrie a fiecărui an, în intervalul orar 18.00 – 22.00, fără avizul Comisiei de circulaţie de la nivelul primăriei. „În perioada de interdicţie bicicliştii pot folosi rutele alternative asigurate de municipalitate în zonă sau pot traversa Piaţa Victoriei şi strada Alba Iulia pe lângă bicicletă”, precizează oficialii primăriei. Cei care nu vor respecta noile reglementări vor putea fi sancţionaţi contravenţional, fiind pasibili de amenzi între 100 şi 200 de lei.
Mai mult, în proiectul de hotărâre sunt enumerate şi mai multe prevederi din Codul Rutier, din HG 1.391/2006 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a OUG 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, cu privire la obligaţiile bicicliştilor.
În noua hotărâre ar urma să fie introdus un articol cu privire la obligaţiile şi interdicţiile prevăzute pentru conducătorii de biciclete. Le redăm ca atare:
1.1.În circulaţia pe drumurile publice bicicleta trebuie sa fie:
a) prevăzută cu dispozitiv de frânare eficace;
b) prevăzută cu un sistem adecvat, funcţional, de direcţie;
c) dotată cu sistem de avertizare sonoră; se interzic echiparea si folosirea sistemelor de avertizare sonoră specifice autovehiculelor;
d) echipată în faţă cu lumină de culoare albă sau galbenă, iar în spate cu lumină de culoare roşie şi cu cel puţin un dispozitiv fluorescent-reflectorizant, vizibil, de aceeaşi culoare;
e) echipată cu elemente sau dispozitive care, în mişcare, formează un cerc continuu, fluorescent-reflectorizant de culoare portocalie fixate pe spiţele roţilor.
1.2 Se interzice conducătorilor de biciclete:
a) să circule fără a ţine cel puţin o mână pe ghidon si ambele picioare pe pedale;
b) să circule în timp ce se află sub influenţa alcoolului, a produselor ori substanţelor stupefiante sau a medicamentelor cu efecte similare acestora;
c) să transporte o altă persoană, cu excepţia copilului până la 7 ani, numai dacă vehiculul are montat în faţă un suport special, precum şi a situaţiei când vehiculul este construit si/sau echipat special pentru transportul altor persoane;
d) să transporte sau să tragă orice fel de obiecte care, prin volumul ori greutatea lor, stânjenesc sau periclitează conducerea vehiculului ori circulaţia celorlalţi participanţi la trafic;
e) să circule cu defecţiuni tehnice la sistemele de frânare sau cu un vehicul care nu este prevăzut cu avertizor sonor;
f) să conducă vehiculul fără a menţine contactul roţilor cu solul.
1.3. Bicicletele, atunci când circulă pe drumul public, trebuie conduse numai pe un singur rând.
1.4. În zona pietonală conducătorul de bicicletă este obligat să circule cu viteză maximă de 5 km/h, să nu stânjenească ori să împiedice circulaţia pietonilor şi, dacă este necesar, să oprească pentru a permite circulaţia acestora.
1.5 Se recomandă ca, în circulaţia pe drumurile publice, biciclistul să poarte casca de protecţie omologată.
1.6. Pe timpul circulaţiei pe drumurile publice, conducătorii de biciclete sunt obligaţi să aibă asupra lor actul de identitate.
Autorităţile locale au motivat că astfel de reglementări sunt necesare pentru că unii biciclişti circulă cu viteză prin zona centrală, care este aglomerată, şi există riscul ca pietonii să fie accidentaţi.
Noul proiect de hotărâre urmează să fie supus spre aprobare în plenul Consiliului Local Timişoara.
Primarul Robu vine cu lamuriri: vrea sa interzica mersul pe bicicleta in centru doar… 5 ore pe zi!
Primaria Timisoara vrea sa interzica din nou mersul pe bicicleta prin centrul orasului
Citiți principiile noastre de moderare aici!