Asociaţia Naţională a Comercianţilor Mici şi Mijlocii din România (ANCMMR) a demarat, la Timişoara, pe 27 martie, programul său de întâlniri cu membrii, comercianţii şi autorităţile locale din marile oraşe din ţară. Evenimentul s-a desfăşurat la sediul Centrului Regional de Afaceri şi s-a bucurat de participarea reprezentanţilor Camerei de Comerţ şi Industrie, Consiliului Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România, Oficiului Teritorial pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie, Primăriei, Consiliului Judeţean şi altor autorităţi locale din regiune.
„Primii 85 de miliardari ai globului sunt mai bogaţi decât jumătate din populaţia lumii. Asta nu înseamnă că acea jumătate este mai puţin importantă decât cele 85 de persoane. Noi, în comparaţie cu marile lanţuri de magazine, suntem o jumătate de lume. Şi suntem importanţi. Cifrele vin în sprijinul afirmaţiei mele: în perioada 2000 – 2010 IMM-urile au creat o jumătate de milion de locuri de muncă, în timp ce întreprinderile mari au pierdut 760.000 de locuri de muncă. Îmi place să cred că mesajul nostru va ajunge să fie înţeles şi de cei care fac politicile fiscale şi că vom găsi împreună o modalitate să redresăm situaţia. Creşterea numărului, potenţialului şi competitivităţii IMM-urilor constituie o direcţie esenţială de relansare a economiei României şi de reducere a decalajelor economico-sociale faţă de ţările UE”, a declarat Cora Muntean, Secretar Executiv ANCMMR.
Scopul întâlnirii a fost de a prezenta asociaţia şi activităţile sale către membrii potenţiali şi factori de decizie – comercianţi şi autorităţi locale – şi de a identifica problemele majore ale activităţii din retailul de mici dimensiuni, la nivel local. Cu toate că asociaţia funcţionează de puţin timp, a iniţiat deja discuţii şi colaborări cu autorităţile centrale şi cu reprezentanţii unor asociaţii ale investitorilor. Asociaţia este implicată într-un grup de lucru privind reducerea risipei de alimente, la nivelul Ministerului Agriculturii şi a demarat o acţiune de colaborare instituţională cu toţi cei care pot lua decizii sau sunt, într-un anume fel, implicaţi sau interesaţi de comerţul la acest nivel, precum şi cu breslele care ar putea susţine activitatea comercianţilor în interesul ambelor părţi.
„Deşi, individual, volumul de afaceri al unui mic comerciant poate părea mic, dacă privim comunitatea în ansamblu, vom constata că aceasta reprezintă un contribuitor net semnificativ în economie şi social”, a mai spus Cora Muntean
Problemele majore ale activităţii micilor retaileri sunt, astăzi, legate de concurenţa agresivă din partea marilor reţele comerciale şi de legislaţia fiscală impredictibilă şi instabilă, au spus reprezentanţii asociaţiei.
Citiți principiile noastre de moderare aici!