Încercăm de aproape o lună să aflăm de când vor putea fi folosite minibuzele electrice, iar reprezentanţii primăriei au evitat până acum să ne dea un răspuns. Motivul? Autorităţile locale nu au reuşit încă să înmatriculeze cele două minibuze electrice care au ajuns la Timişoara în vara anului 2014, pentru ca vehiculele să poată fi puse în circulaţie.
O astfel de maşinuţă, cu motor electric, descoperită, cu 14 locuri, a costat aproximativ 15.000 de euro bucata, vehiculele, producţie chinezească, fiind achiziționate din Ungaria, potrivit reprezentanților municipalităţii.
De ce nu au fost încă înmatriculate?
„Este o problemă, nu pot să vă dau detalii, city-managerul Sorin Drăgoi se ocupă de subiect… Este o problemă de neînțeles. Aceste vehicule sunt cumpărate din Uniunea Europeană, din Ungaria, unde pot circula, și în România s-a primit un aviz negativ din partea RAR la nivel național. Este de neînțeles. Ele trebuie să fie expertizate și supuse omologării. Am spus OK, să mergem să facem omologarea, dacă asta trebuie, deși este absurd, să cumperi ceva din UE… Sorin Drăgoi, care s-a ocupat de această achiziție, le-a luat din Ungaria și nu s-a gândit că ar putea să fie o problemă. În Ungaria circulă fără probleme… Altfel de ce s-ar vinde, dacă nu ar putea circula? Să fie ținute la expoziție?”, a încercat să explice primarul Nicolae Robu.
Vehiculele nu au fost predate încă Regiei Autonome de Transport Timişoara, cea care ar urma să le gestioneze pe viitor. Stau însă în depoul RATT de pe bulevardul Take Ionescu…
„Nu au fost predate către RATT pe motiv că nu s-a făcut omologarea. Nu știu cât durează procedura… De pe acum ar fi trebuit să le vedem circulând. Omologarea se putea face şi peste iarnă, dar nu s-a știut, s-au făcut demersurile la RAR…”, a adăugat Robu, precizând că speră ca minibuzele electrice să poată fi totuşi puse în circulaţie vara aceasta.
Tarifele şi traseul minibuzelor au fost stabilite încă de anul trecut…
Citiți principiile noastre de moderare aici!