Ministrul Transporturilor a declarat luni că pentru lotul 3 Lugoj-Deva există două soluții – ori se extinde garanția, de la 4 la 10 ani, ori se reziliază contractul. Deocamdată, lotul 3 al șoselei de mare viteză stă nefolosit, iar Ministerul Transporturilor și Compania Națională de Autostrăzi și Infrastructură Rutieră (CNAIR) spun că sunt lucrări neconforme care trebuie rectificate, în timp ce reprezentanții Asociației Pro Infrastructură spun că lotul poate fi dat în circulație și lucrările pot fi făcute sub trafic de antreprenor.
Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva, de 21 de kilometri, de la Ilia la Holdea, era programat să se deschidă încă din 12 august, când trebuia să aibă loc recepția loturilor 3 și 4, un total de 43 de kilometri. Lotul 4 (22 de kilometri între Ilia și Șoimuș) s-a deschis în 14 august, iar la lotul 3 consultantul a găsit lucrări neconforme și a amânat recepția.
„Nu voi fi de acord ca CNAIR să deschidă un lot de autostradă dacă din punct de vedere calitativ nu îndeplinește condițiile, mai ales de siguranță. (…) Această firmă, Comsa, este în pericol să pățească următoarele lucruri – rezilierea contractului, reținerea sumelor care sunt depuse pentru garanție, neplata restului care mai este de plătit de companie, certificatul negativ constatator. Noi nu mai negociem. Negocierea s-a făcut când s-a semnat contractul. Lucrurile sunt clare – ori faceți cum trebuie să faceți, dacă nu ne despărțim. Eu m-am săturat de acest ping-pong. Lucrurile au fost clare în ceea ce mă privește – garanție extinsă sau reziliere”, a spus ministrul Transporturilor Răzvan Cuc, la o conferință care a avut loc luni, la sediul instituției.
După recepția lotului 4, consultantul a recomandat ca la lotul 3 să nu se înceapă această procedură pentru că s-au găsit deficiențe – „probleme cu ravelări în taluz, cu fisuri, marcaje incomplete, lipsă capace canal, disfuncționalități la garduri” – după cum a declarat purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu, pentru Tion.ro.
Se lucrează încă din noiembrie 2013 pe șantierele de pe loturile 3 și 4 ale Autostrăzii Lugoj-Deva. Lucrările ar fi trebuit terminate în 2016.
Pe lotul 3 lucrează asocierea C Teloxim Con SRL – COMSA SA – Aldesa Construcciones SA – Arcadis Eurometudes SA, lucrările fiind contractate la o valoare de 579,92 milioane de lei fără TVA, din care 492,93 milioane lei Fonduri de Coeziune, iar diferența a venit din fonduri de la guvern.
La lotul 4 a lucrat asocierea Tehnostrade – Spedition UMB, valoarea contractului fiind de 419,39 milioane lei, fără TVA. Contractul a fost finanțat cu 356,48 milioane lei din Fonduri de Coeziune, diferența fiind asigurată din fonduri de la guvern.
Pe A1 mai există o problemă: cei 10 km dintre Holdea și Margina, unde trebuie amenajate tunelurile pentru urși. Lucrările pe acest tronson de autostradă au fost scoase la licitație abia în această vară. Din cauza acestei porțiuni de autostradă lipsă, șoferii trebuie să coboare de pe A1 la Margina și de acolo să circule spre Deva pe vechiul drum național.
Articole pe aceeași temă:
Se deschide circulația pe lotul 4 din Autostrada Lugoj-Deva: 22 de kilometri de la Ilia la Șoimuș
Citiți principiile noastre de moderare aici!