Ce fel de lucrări au fost realizate pe Dragalina? Reprezentanţii municipalităţii spun că a fost lărgit carosabilul, pe tronsonul de la Podul Ştefan cel Mare până la Gara de Nord, astfel încât să poată fi asigurate mai multe locuri de parcare decât erau înainte, fiind dispuse la 45 de grade, şi câte două benzi de circulaţie pe fiecare sens de mers.
„Am reabilitat strada General Dragalina, de la pod şi până la gară, prin lucrări care au constat în lărgirea ei astfel încât să avem două benzi curate pe sens, una de 3 metri lăţime şi alta de 3,5 metri şi, de asemenea, să avem locuri de parcare civilizate, la 45 de grade. Am creat 240 de locuri de parcare pe această porţiune. Nu ştiu exact câte locuri de parcare erau înainte, acum este un total de 240 de locuri, înainte lumea parca unde se nimerea, pe bandă, pe trotuar. Acum avem 240 de locuri delimitate foarte clar, ele erau înainte în lungul bordurii, acum sunt la 45 de grade şi tocmai de aceea şi numărul lor a crescut. Şi partea dinspre linia de tramvai a fost salubrizată şi asfaltată (…) După ce Aquatim va termina lucrările de canalizare la porţiunea de stradă de dincolo de pod, vom continua cu lucrări de amenajare şi acolo”, a explicat primarul Nicolae Robu.
Marţi, la momentul inaugurării, mai mulţi angajaţi ai RATT măturau de zor zona liniilor de tramvai. Chiar dacă lucrările de modernizare n-au fost finalizate acum, primarul nu a ratat ocazia de a le inaugura.
„Lucrările au fost efectuate de firma RSG în 2 luni. S-au finalizat acum câteva săptămâni. Era nevoie de inaugurare, pentru că aşa este corect, să îi informam pe cetăţeni cu ce se face în acest oraş (…) Eu vreau să arăt, că am ce arăta”, a afirmat Robu.
Lucrările de pe Dragalina au costat 956.000 de lei, potrivit autorităţilor locale, bani de la bugetul local.
În perioada următoare, se va pregăti documentaţia şi pentru lărgirea Podului Ştefan cel Mare, au anunţat oficialii primăriei.
„Am lansat comanda pentru studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic pentru lărgirea podului peste Bega, Podul Ştefan cel Mare, de pe strada Dragalina, pod care aşa cum este acum nu permite patru benzi. Se poate lărgi, după primele concluzii pe care le-au emis specialiştii, şi sperăm ca în 2014 să putem da drumul lucrărilor şi să lărgim efectiv acest pod”, a anunţat Robu.
Viceprimarul Traian Stoia declara, în primăvară, că podul de la Gara de Nord este ieşit din garanţie şi reprezintă un adevărat pericol public, având nevoie de lucrări de consolidare.
Citiți principiile noastre de moderare aici!