Societatea Colterm are la ora actuală 69.000 de abonaţi în Timişoara. Potrivit unui studiu întocmit de una dintre companiile care comercializează centrale termice în România, la nivel naţional, judeţul Timiş se află pe poziţia a treia, după Iaşi şi Galaţi, din punct de vedere al numărului de debranşări de la sistemul centralizat de încălzire din ultimii 3 ani. Cei care au realizat respectivul studiu au analizat situaţia din municipiul Timişoara şi au arătat că, în ultimii 11 ani, Colterm a pierdut puţin peste 28.000 de abonaţi. Dintre aceştia, peste 16.600 au luat decizia de debranşare în ultimii 3 ani.
Noul director general interimar al companiei de termoficare, Cristian Mircea, spune că problema apei a fost cea care i-a determinat pe cei mai mulţi dintre consumatori să solicite deconectarea de la sistemul centralizat.
„Cea mai mare problemă a Colterm, în cei 11 ani de funcționare, a fost recircularea apei calde. Majoritatea debranșărilor au fost din cauza apei calde, nicidecum a prețului facturii, ci a faptului că oamenii nu beneficiau de ceea ce plăteau. Am înțeles acest principiu, acestea vor fi primele măsuri pe care le vom lua. În această vară, unde avem consumatorii racordați în totalitate, se vor face recirculări de apa caldă. Acestea vor fi primele blocuri. Se va reface de la punctul termic până la bloc. Așa mi se pare normal, avem o grămadă de blocuri unde nu s-a debranșat nimeni”, a explicat şeful Colterm.
Mircea spune că problema apei calde este principala chestiune de care se plâng consumatorii Colterm, dar că, anul acesta, comparativ cu anii trecuţi, numărul cererilor de debranşare este mult mai mic, fiind înregistrate undeva la 200 de solicitări până acum. E adevărat, „sezonul debranşărilor” nu s-a încheiat…
„Anul trecut am avut 3.500 de cereri, din care s-au concretizat undeva la 2.500, spre 3.000. Ei au depus cererea de debranşare sau de modificare a suprafeţei radiante, dar nu au concretizat-o prin instalarea centralei. Din toate chestionarele de evaluare a gradului de satisfacţie a clientului rezultă că majoritatea cetățenilor sunt nemulțumiți de apa caldă, de faptul că plătesc apă rece pe post de apă caldă, nu din cauza facturii la căldură, nu din cauza căldurii excesive sau prea puţină, ci pentru că dau drumul la robinet la apa caldă şi stau zece minute, un sfert de oră, să aştepte, sau jumătate de oră…”, a mai explicat directorul interimar al Colterm.
Şeful societăţii spune că există soluţii şi totul ţine de instalaţiile de recirculare. Recunoaşte însă că fosta conducere a Colterm, demisă recent, nu a avut un plan în această direcţie.
„Problema se poate rezolva prin montarea instalațiilor de recirculare, de la punctul termic la bloc, pe care trebuie să le monteze Colterm. Toate blocurile, în mod normal, când au fost construite, ar fi trebuit să aibă aceste instalații de recirculare. În unele zone n-au fost puse deloc, în altele au fost puse, între timp s-au făcut refaceri, reparaţii, şi n-au mai fost schimbate sau s-au surpat şi au fost închise din punctul termic. La numărul de imobile care sunt în Timișoara, investiția este destul de mare. Fosta conducere nu avea niciun plan din punctul ăsta de vedere. Acum va exista unul. Este cel mai important lucru. Degeaba facem retehnologizare la ceva ce nu are funcționalitate ulterioară…”, a concluzionat Cristian Mircea.
Nou pe post şi interimar, el nu a putut estima însă în ce decurs de timp ar putea fi rezolvate problemele…
Articole pe aceeaşi temă:
Citiți principiile noastre de moderare aici!