Sistemul inteligent de management al traficului a cedat din nou, joi, la Timișoara. Semafoarele s-au oprit în tot orașul din cauza unei pene de curent, spun polițiștii. Timișorenii sancționează incompetența autorităților în rezolvarea problemei.
„Se circula mai rău ca în India la Rebreanu cu Șagului”, a postat pe Facebook unul dintre șoferi.
Specialiștii în semaforizare încearcă acum să remedieze defecțiunea și să pornească sistemul. Problema nu apare, însă, pentru prima dată. În vara anului trecut sistemul ultraperformant a căzut de două ori, tot din cauza unei pene de curent.
Proiectul „Trafic management și supraveghere video” a însemnat semafoare noi în 44 de intersecții, 90 de intersecții modernizate, montarea de camere de supraveghere în 134 de intersecții, montarea a 230 de camere video în trafic, a șapte radare de viteză, a 13 radare de informare, a 13 panouri cu afișare numerică, precum și montarea unui număr de 37 de sisteme de detecție a trecerii pe roșu, a 17 panouri de afișare a mesajelor variabile și amenajarea unui centru de comandă pentru trafic și supraveghere video.
Lucrările au fost efectuate de asocierea Swarco Traffic România, Avitech.Co și Swarco Mizar SPA, la valoarea de 19,9 milioane de lei, fără TVA. La acești bani s-au adăugat alte aproape 5 milioane de lei, fără TVA, necesare pentru lucrările neprevăzute. Vorbim despre un total de peste 6 milioane de euro.
UPDATE. Situație fără precedent la Timișoara: semafoarele pică și la fluctuații de tensiune
Conducerea Primăriei Timișoara nu e afectată prea tare de problemele din traficul din Timișoara. Contactați telefonic în repetate rânduri, reprezentanții Direcției Edilitare din cadrul Primăriei Timișoara și primarul orașului au decis să ignore apelurile reporterilor Tion.ro. Deși ar fi trebuit să fie la curent cu situația și chiar să-i informeze pe șoferi, pentru a circula cu maximă atenție, cei din conducerea primăriei par să fie preocupați cu alte probleme.
Potrivit unor surse Tion.ro, situația de joi după-amiază este una fără precedent în Timișoara. Au fost mai multe pene de curent la diverse „sheltere” din intersecții, celebrele cutii care alimentează semafoarele, unele pene de curent ținând aproape jumătate de oră, ceea ce nu s-a mai întâmplat niciodată de când a fost implementat sistemul de trafic management.
Sistemul pică oricum chiar și la fluctuații de tensiune, problemele de acest gen întâmplându-se destul de des, însă pene de curent care să dureze aproape jumătate de oră nu au mai fost în Timișoara. Incidentul de joi a creat mari probleme în unele intersecții, modificând și semaforizarea.
UPDATE 2. Primarul Timișoarei: Nu este exclus un atac cibernetic! 80% din semafoarele din oraș au fost căzute
Situația fără precedent de la Timișoara i-a pus în mișcare pe specialiștii de la firma Swarco, din București, cei care au implementat sistemul de management al traficului. Aproape toate semafoarele din Timișoara au murit, joi după prânz, iar cei din conducerea primăriei au declarat, pentru Tion.ro, că nu exclud un atac cibernetic.
Reporterii Tion.ro au reușit în cele din urmă să ia legătura cu primarul Timișoarei. Edilul-șef spune că încă nu a fost descoperită cauza problemei, dar că 80% din semafoarele din oraș au fost căzute.
„Au fost căzute din funcțiune 80% dintre semafoarele din oraș dintr-o cauză încă necunoscută. Noi avem sistem de alimentare de rezervă, cu UPS-uri peste tot, și la semafoare locale, și în centrul de comunicații. Chiar dacă a fost o scurtă cădere de tensiune la ora 13.37, sistemul ar fi trebuit să rămână în funcțiune sub acest aspect al alimentării. Au fost pene de curent mai lungi, este adevărat, numai că noi având sistem de alimentare de rezervă, ar fi trebuit să continue funcționarea fără probleme”, a explicat edilul-șef pentru Tion.ro.
Potrivit responsabililor din primărie, sistemul de management al traficului este acum în grija Societății de Drumuri Municipale, dar în situații de genul se cere ajutorul specialiștilor de la Swarco, cei care au implementat proiectul desfășurat pe fonduri europene. Se crede că ar fi fost vorba despre un atac cibernetic.
„Sistemul îl întreține SDM, numai că este o cauză ascunsă, nu este în zona aceasta a noastră. Vin cei de la Swarco acum, de la București, să vadă despre ce este vorba, au fost consultați și ei. Nu este exclus un atac cibernetic. Ei spun că în momentul în care întrerupi comunicația cu sistemul, semafoarele au început să funcționeze. O parte au fost decuplate de la sistemul inteligent. În zona aceea nu se exclude să fie și un atac cibernetic. Există antivirus, numai că nimic nu este infailibil. Sistemul este cu protecție cât se poate de bună, dar asta nu înseamnă că se poate exclude orice atac. Trebuie să știm cauza, pentru a lua măsuri să nu se mai repete. Sistemul de alimentare de rezervă ține destul de mult, face față destul de mult, dar nu s-a mai întâmplat așa ceva până acum”, a mai spus primarul Timișoarei pentru Tion.ro.
Citiți principiile noastre de moderare aici!