Reparaţiile la pista Aeroportului Internaţional Timişoara „Traian Vuia” au început în toamna anului trecut, acum urmând să se desfăşoare, în etapa a doua, operaţiunea de asfaltare în principal şi alte lucrări aferente. Lucrările, care au reînceput sâmbătă, se vor desfăşura practic în trei faze, respectiv trei perioade de timp consecutive: 15 iunie – 24 iulie, 25 iulie – 24 august, 24 august (ora 20.00) – 1 septembrie (ora 17.00).
„În general, se urmăreşte ca lucrările de reparaţii ale pistei să se desfăşoare cu o frecvenţă mai mare pe timpul nopţii, încercând astfel să se influenţeze cât mai puţin traficul aerian, sau în perioadele orare din zi când nu sunt programate aterizări şi decolări ale curselor aeriene. Prima fază a acestor lucrări presupune scurtarea pistei cu aproximativ 1400 m, dinspre direcţia 29 spre direcţia 11, urmând ca traficul aerian să se desfăşoare pe o lungime de pistă de 1900 m. Pe parcursul celei de-a doua faze, lungimea pistei se va scurta cu aproximativ 1300 m, în partea opusă, respectiv dinspre direcţia 11 către direcţia 29, astfel că traficul aerian se va putea desfăşura pe o lungime de pista de 2200 m. În ultima etapă de timp, cea de-a treia fază, desfăşurarea lucrărilor va putea fi posibilă doar cu închiderea totală a pistei, urmând să intre în reparaţii ultimii 800 m ai pistei situaţi în partea din mijloc a acesteia”, explică director de Marketing/Relaţii Publice al Aeroportului Timişoara, Lucian Taropa.
Suprafaţa totală a pistei de decolare-aterizare este de 3.500 de metri lungime şi 45 de metri lăţime, dimensiuni care fac posibilă operarea aeronavelor de orice capacitate.
Demararea lucrărilor în cea de-a treia fază presupune închiderea pistei şi implicit a operaţiunilor de zbor de pe Aeroportul Timişoara. Traficul aerian de pe Timişoara se va muta în această perioadă pe Aeroportul Arad.
Pentru mai multe informaţii referitoare la cursele aeriene care ar fi trebuit să aterizeze sau să decoleze pe/de pe Aeroportul Internaţional Timişoara conform programului de zbor din perioada 24 august-1 septembrie 2013, reprezentanţii instituţiei fac apel la pasageri să contacteze companiile aeriene care operează respectivele zboruri.
„Odată cu finalizarea lucrărilor şi refacerea stratului asfaltic se doreşte creşterea siguranţei zborului şi nu în ultimul rând al confortului pasagerilor la decolarea sau aterizarea aeronavelor”, spune directorul Aeroportului Internaţional Timişoara, Dan Idolu.
Citiți principiile noastre de moderare aici!