Consilierii locali timişoreni vor avea pe ordinea de zi a şedinţei de săptămâna viitoare un proiect de hotărâre în acest sens. Se face referire la completarea Anexei 1 a unei hotărâri de consiliu local din 2013 (HCLMT nr. 204/ 04.04.2013), în ceea ce priveşte bunurile date în concesiune societăţii Drumuri Municipale, cu străzile Crizantemelor, Amforei, Labirint, Circumvalaţiunii – Complex Sportiv Bega, Platanilor, Soarelui (intersecţia str. Ştefan cel Mare cu str. Şt. O. Iosif), Luceafărul, Hebe, Prof. Dr. Aurel Păunescu-Podeanu şi Căpitan Damşescu, precum şi cu zona Steaua şi zona străzii Lugojului. Anexa 1 la care se face referire cuprinde 161 de străzi – „Locaţiile în care se aplică sistemul de staţionare cu taxă”.
Reprezentanţii primăriei dau însă asigurări că pe aceste străzi nu se va aplica sistemul TimPark după concesionare şi spun că altele sunt motivele pentru care se doreşte acest lucru. SDM a făcut în anii trecuţi lucrări de investiţii pe unele străzi pe care nu le avea în concesiune sau are în plan amenajarea de locuri de parcare pe alte străzi pe care la fel nu le are încă în concesiune şi sunt probleme de ordin fiscal.
„SC Drumuri Municipale Timişoara SA (succesoare în drepturi a SC Administrarea Domeniului Public SA) (…) ne-a adus la cunoştinţă faptul că a realizat mai multe investiţii (locuri de parcare) din fondurile obţinute din exploatarea sistemului TimPark în alte zone decât cele date în concesiune. În anul 2010, SC ADP SA a fost supusă unei inspecţii fiscale cu privire la modul de determinare, evidenţiere şi virare a obligaţiilor faţă de bugetul general consolidat al statului pentru perioada 01.01.2005 – 31.03.2010, inspecţie efectuată de către Direcţia Generală a Finanţelor Publice Timiş (…) Cu ocazia acestui control s-a reţinut faptul că investiţia constând în realizarea parcărilor pe o stradă ce nu a fost concesionată contravine prevederilor Legii nr. 571/2003, concluzionându-se deducerea TVA-ului de către SC ADP SA, aferentă unor prestări de servicii efectuate de un furnizor, fără ca acestea să fie destinate unor operaţiuni taxabile în folosul societăţii, respectiv faptul că nu se poate deduce TVA-ul în astfel de situaţii, în care prestaţiile (construcţia de noi parcări) sunt realizate în zone (străzi, parcări) care nu au fost atribuite în concesiune de către Consiliul Local Timișoara, în vederea întreţinerii şi exploatării” motivează oficialii primăriei în referatul noului proiect de hotărâre.
Autorităţile locale spun că imposibilitatea deducerii TVA-ului reprezintă o împovărare financiară foarte mare a societăţii, iar asta afectează implicit chiar şi construcţia de alte noi parcări. Cei de la primărie afirmă că societatea Drumuri Municipale a solicitat concesionarea, în calitate de operator al sistemului de parcare Timpark, atât a străzilor pe care s-au realizat noi parcări, cât şi a celor pe care urmează să se amenajeze parcări, „pentru a se evita sancţionarea acesteia de către organele de control fiscal”.
Unde se pregăteşte amenajarea de noi parcări
Astfel, potrivit autorităţilor locale, pe strada Crizantemelor s-au realizat în ultimii ani 133 de locuri de parcare, în zona Amforei – Labirint – 93 de locuri de parcare, pe Circumvalaţiunii – 134 locuri, iar pe Platanilor – 90. În ceea ce priveşte viitoarele investiţii, în zona Steaua sunt în plan 325 de noi locuri de parcare, pe strada Soarelui (intersecţia str. Ştefan cel Mare cu Şt.O. Iosif) se intenţionează amenajarea unui număr de 40 de noi locuri de parcare, pe strada Luceafarul – 60, pe Hebe – 24, în zona străzii Lugojului – 64, pe strada Prof. Dr. Aurel Păunescu-Podeanu – 200 de noi locuri de parcare, iar pe Căpitan Damşescu – 163. Reprezentanţii SDM spun că în aceste zone vor fi realizate parcări, dar şoferii nu vor fi puşi să plată.
„Urmează să facem lucrări de investiţii, să facem parcări în zonele respective, care vor intra în concesiune, dar fără taxă. Nu vor fi cu taxă, aşa ni s-a spus de la primărie, că nu vor fi introduse la plată. În prezent avem certificatele de urbanism, urmează să fie obţinute autorizaţiile de construire”, ne-a declarat şeful Serviciului Administrare Parcări din cadrul SDM, Ionel Ursu. La fel, şi viceprimarul Dan Diaconu să asigurări că în aceste parcări nu se va aplica sistemul TimPark. Cel puţin nu la început… „Cei de la SDM trebuie să realizeze parcări în baza profitului pe care îl realizează, nu este obligatoriu a se institui taxe. Nu vor fi cu taxă. Sigur, pe parcursul exploatării, dacă cetăţenii vor cere să se instituie TimPark, se poate discuta, dar momentan nu este cazul. Au mai fost solicitări venite din partea riveranilor, care nu reuşesc să folosească parcările pentru că sunt foarte aglomerate, iar pentru ei sunt avantajoase abonamentele de riverani, care sunt ieftine”, a explicat Diaconu.
Aleşii locali urmează să aibă ultimul cuvânt de spus în această privinţă.
Citiți principiile noastre de moderare aici!