„Istoria recentă” a lotului 3 al autostrăzii Lugoj-Deva începe în luna august a acestui an, când trebuia dat în trafic, „la pachet” cu lotul 4. Tronsonul de autostradă de la Ilia la Deva (lot 4) a fost dat în trafic, în luna august, după recepție, lotul 3 (de la Ilia la Holdea) rămânând un lot „muzeu”, nefiind dat în trafic și nerecepționat deoarece reprezentanții CNAIR și ai Ministerului Transporturilor, prin vocea fostului ministru Răzvan Cuc, au spus că au descoperit neconformități (de la fisuri în asfalt până la „lipsă capace canal” și altele). Ministrul Transporturilor de la acea vreme, Răzvan Cuc, a spus că a rupt contractul cu constructorul acestui lot, a realizat o expertiză, iar concluziile preliminare „spun” că lotul poate fi dat în trafic doar cu limitări de până la 50 de kilometri pe oră în unele locuri și restricții drastice de tonaj. O decizie care a rămas în suspensie până la concluziile finale ale expertizei.
Noul ministru al Transporturilor, Lucian Bode, a spus că va da în trafic loturile finalizate și recepționate. Lotul „muzeu” nu este recepționat încă…
„Eu vă promit că vom da în trafic toate tronsoanele de autostradă finalizate şi recepţionate, aşa cum scrie în contract. Până la final de an va trebui să luăm o decizie foarte clară pe Lugoj-Deva, lotul 3. Acolo se face o expertiză. S-a finalizat expertiza pe partea de drum, se continuă expertiza pe partea de poduri, este în execuţie un contract încheiat, înţeleg, şi în derulare ca în 14 zile să vină cu remedierea la podul peste Mureş. Atunci o să vă spun exact ce se întâmplă cu Lugoj-Deva lotul 3, cei 21 de kilometri”, a spus ministrul Transporturilor Lucian Bode, conform Agerpres.
CNAIR transmitea, acum cinci zile, printr-un comunicat, că, în funcție de concluziile și recomandările care vor fi prezentate în Raportul final al Expertizei Tehnice va decide „dacă remedierea lucrărilor ce prezintă deficiențe se va putea face sub trafic; ce proceduri administrative ar trebui să inițieze/parcurgă pentru a putea deschide traficul, când va putea deschide traficul”. De asemenea, CNAIR, în funcție de anvergura lucrărilor rămase de executat, va decide dacă acestea vor fi finalizate în regie proprie sau prin contractarea lor.
La podul peste râul Mureș, până la efectuarea expertizei tehnice și aplicarea măsurilor de remediere a defectelor constatate se vor inspecta zilnic aparatele de reazem din momentul dării în circulație și se vor măsura deplasările aparatelor de reazem care nu sunt la poziția din proiect.
În 28 octombrie a avut loc și „Inspecția Preliminară a Lucrărilor în vederea efectuării Recepției la Terminare” și la nodul Holdea, în care s-a constatat necesitatea realizării lucrărilor de curățenie generală a amplasamentului și completarea documentației care alcătuiește Cartea Tehnică a Construcției. Aici, termenul acordat pentru aceste lucrări este de 14 zile.
Pe lotul 3 a lucrat (pentru că a fost reziliat la finalul lunii august contractul, de CNAIR, conform fostului ministru Cuc) asocierea C Teloxim Con SRL – COMSA SA – Aldesa Construcciones SA – Arcadis Eurometudes SA, lucrările fiind contractate la o valoare de 579,92 milioane de lei fără TVA, din care 492,93 milioane lei Fonduri de Coeziune, iar diferența a venit din fonduri de la guvern.
Pe A1 mai există o problemă: cei 10 km dintre Holdea și Margina, unde trebuie amenajate tunelurile pentru urși. Lucrările pe acest tronson de autostradă au fost scoase la licitație abia în această vară. Din cauza acestei porțiuni de autostradă lipsă, șoferii trebuie să coboare de pe A1 la Margina și de acolo să circule spre Deva pe vechiul drum național.
Articole pe aceeași temă:
Trimite articolul
XPai ce fecem frate nu ziceati ca , CUC minte ca sunt manevre autostrada este brici si doar CUC nu vrea sa o dea in folosinta ? Acuma ce mai asteptati ? AAAAAA la guvernare este altceva decat gargara din opozitie !!!!!!
Baietii, ne asteptam la altceva de la voi, ca de critica ati fost buni. Pana la final de saptamana asteptam decizia ca pana la anul noi asteptam sa circulam…si asta va spune unul care nu e votant PSD.
Credeam că deja au terminat 1 km de autostradă de când au venit la guvernare.
same sheet difrent name
Cam jalnic discursul. Ca ministru saptamana asta trebuia sa fie deja in teren sa vada cu ochii lui daca se poate da drumul sau nu fara abureli ca nu sunt garduri si prostii de astea, parca pe mizeria aia de drum national de langa ar fi garduri.
In orice tara civilizata in care ii pasa cuiva de cetatean deja se circula pe portiunea aia de autostrada, chiar si cu restrictii sau pe o banda in zonele problema. Dar nu poti sa-ti bati joc in halul asta de oameni.
Ah, si evident, sefii de la CNADNR trebuiau deja sa zboare. Motiv simplu: nu ai voie sa te prinzi ca autostrada nu-i ok cand ea e la 99%. Trebuia verificata pe parcurs si remediate problemele pe parcurs, nu faci plati de 99% din valoare si dupa aia observi ca nu-i buna. Cine raspunde pentru asta?
In loc sa disponibilizeze minerii mai bine sa-i puna sa faca cele 2 tuneluri.In alta ordine dece s-a deplasat bascula podului doar ca au trecut masinile cu materiale .Ce se va intampla sub trafic atunci cand vor tece mii de tiruri cu tonaj identic cu cele ale constructorului
Din pacate “multi dar prosti!”.
Nu vreau sa anticipez,dar decizia clara ce se va lua va fi aminarea darii in folosinta a segmentului amintit. Facem pariu ? Ilustre parlamentar european,ce zici ?
Da-i drumul.Boade.precum zis-a Infrastructura ! Noaptea ca hotii,ziua ca netotii.Pe repede -nainte,
Bravo! Asa va vreau! O sa dati in folosință toate tronsoanele finalizate si receptionate, facute de CIUMA ROSIE. Macar atata puteti face si voi. Nu ma astept sa faceti si in plus, nu va sta in caracter, deja aveti greaua mostenire. Nush cum ceilalti aveau bani si voi NU! Dezastruoșilor.
nu o sa faci nimic.
bode nulitate!!
Sau alta varianta. Sa faca receptia si apoi dupa ceva timp sa o inchida pentru mici remediri. Cica “executie dedectuasa a guvernarii anterioare” vi se pare cunoscuta scuza?
N-au aflat unde a lasat Cuc pamblica si foarfeca…
Pai cum dom le … “mor oameni in fiecare zi din cauza Guvernului asta incompetent care nu da drumul la autostrazi” – ziceau ei acuma 2 saptamani.
Azi… Guvernul e al lor, al PNL-ului. S-a schimbat ceva… NU! Fac pariu ca noul ministru nici nu va pasi pe vreo autostrada prea curand. Se stie “foamea” de autostrazi a liberalilor. Ultima data cand au fost au facut 40 de km in 7-8 ani. Asta urmeaza…
Daca vor fi deficiente de constructie sau de calitate nu va da in folosinta nimic.Nu cred ca fie nebun. Problema este,de ce nu raspunde dirigintele de santier ? NU trebuia sa se ingrijeasca sa fie totul conform proiectului?Cum sa fie Cuc de vina? Sau oricare ministru? Sa i se ia banii cu care a fost platit!
Haideti ba odata dati drumul la autostrada ca au ajuns liliecii la fel de mari ca vulturii si iar apare vreun ONG ca vrea protectia inaripatelor
Bani, bani, bani, bani