Amenajarea pasajului din Piaţa Victoriei pentru circulaţie rutieră, lărgirea pasajului CF Jiul şi construirea unui noi pod peste Bega sunt investiţii care vor fi asumate pe veniturile proprii ale primăriei, anunţă Robu. Lucrările ar urma să fie realizate din fonduri de la bugetul local, autorităţile motivând că s-ar putea să mai dureze mult până să poată fi accesaţi bani europeni pe noi proiecte.
„Fără îndoială vom putea să facem multe lucruri din venituri proprii. Nu vom sta să așteptăm după bani europeni. Spre exemplu, eu îmi doresc să dăm drumul proiectului de realizare a subpasajului auto din Piața Operei și de asemenea îmi doresc să dăm drumul realizării unui nou pod și de lărgire a pasajului Jiul, de asemenea pe venituri proprii. Podul vrem să-l facem la Jiul, deci când lărgim strada și subpasajul dorim să realizăm și un pod. De ce? Pentru că banii europeni n-au cum să vină efectiv mai devreme de 2016. Atunci, dacă în 2016 ne vin banii, înseamnă că proiectele finanțate pe noul exercițiu 2014-2020 vor ajunge să fie finalizate, în cazul cel mai fericit, în 2017, dacă sunt proiecte simple, dacă nu, din 2018 încolo. Și nu cred că putem aștepta așa de mult pentru câteva dintre obiectivele majore ale orașului”, a declarat, marţi, primarul Nicolae Robu.
În ceea ce priveşte lărgirea pasajului Jiul, o lucrare aşteptată de mulţi ani încoace, având în vedere ambuteiajele care se înregistrează în zonă, edilul-şef estimează că în toamnă ar putea fi organizată licitaţia pentru execuţie.
Dacă vorbim despre pasajul din Piaţa Victoriei, trebuie spus că în prezent se lucrează la partea de proiectare. Proiectul vizează reorganizarea traficului pe Inelul I de circulaţie şi reproiectarea infrastructurii rutiere şi de transport public în zona centrală a Timişoarei.
Robu crede că cei care au temeri cu privire la punerea în practică a acestui proiect şi faptul că ar putea fi afectate clădirile din zonă de lucrările în subteran n-ar trebui să aibă niciun motiv de îngrijorare.
„SF-ul, și pentru subpasajul Piața Victoriei este în fază avansată, am avut probabil antepenultima discuție cu proiectantul în urmă cu două săptămâni. Va ieși un proiect foarte frumos, care nici nu va strica zona, va fi ușor de făcut, va folosi structura actuală, nu va trebui să săpăm din nou, așa cum s-a întâmplat la Michelangelo. Acei specialiști (n.r. – care au spus că dacă se sapă în Piața Victoriei ar putea fi afectate clădirile) erau specialiști în istorie. Specialiștii în construcții, în fundații, spun cu totul altceva. Nici vorbă că va fi afectată structura de rezistență, e plină lumea de astfel de lucrări. Studiul este în derulare, va fi predat cât de curând”, a conchis Robu. Cei care au vorbit despre riscul ca patrimoniul construit să fie afectat au fost reprezentanţii Ordinului Arhitecţilor.
Consiliul local a adoptat, la începutul anului trecut, o hotărâre privind reîntregirea Inelului 1 de circulaţie prin amenajarea unui pasaj subteran auto în Piaţa Victoriei, prin faţa Operei, dinspre strada Sf. Ioan până după Liceul MIU, pe bulevardul I.C Brătianu, şi organizarea circulaţiei generale în sens unic de jur împrejurul centrului.
Primarul estima atunci că totul ar urma să coste 5-6 milioane de euro.
Citiți principiile noastre de moderare aici!