Vineri, 1 februarie societatea timişoreană Autodaris a decis să depună la Bucureşti o cerere pentru începerea procedurii de insolvenţă a societăţii de asigurări. Conform celor declarate de Dan Jivcu, administratorul service-ului timişorean, Euroins ar fi datoare cu peste 1,2 miliarde de lei vechi faţă de aceasta. “Ei au mai multe dosare pe care nu le-au achitat. Suma este în jur de 1,2 miliarde de lei vechi. Am fost la Bucureşti pentru a purta discuţii cu conducerea firmei de asigurare, am încercat inclusiv un dialog tripartit la care au participat şi reprezentanţii Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, dar nu am ajuns la o soluţie. Pe data de 1 februarie am depus la Bucureşti cererea de intrare în insolvenţă”, ne-a declarat Dan Jivcu. El spune că datoriile s-au acumulat în timp, chiar dacă o parte din sumele datorate au fost plătite, valoarea totală a crescut. Jivcu a mai spus că problemele legate de datorii nu sunt doar în relaţia cu societatea pe care o conduce, aceeiaşi situaţie înregistrându-se şi în relaţia cu alte service-uri, inclusiv nume mari din domeniul auto. “Ei nu au oferit un motiv pentru neplata datoriilor. Cel care îşi repară maşina poate alege, conform legii, service-ul unde doreşte efectuarea reparaţiilor, nu trebuie să lucreze cu un anumit service”, ne-a mai spus Dan Jivcu.
Cristian Muntean, director al Asociaţiei Societăţilor de Service Auto Independente, organizaţia ce reprezintă interesele unui număr mare de asemenea firme cu activitate în domeniul reparaţiilor auto, a declarat la rândul său, referindu-se la situaţia existentă: “Să majorezi preţul poliţelor de asigurare obligatorie ( R.C.A. ), iar serviciile de despăgubire să se deprecieze atât de abrupt, nu poate dovedi grijă faţă de asigurat, ci doar grijă pentru profitul acţionarilor bulgari. Considerăm că instituţia de supraveghere a asigurărilor pentru a-şi îndeplini cu onoare obiectivul de apărare a drepturilor asiguraţilor şi promovare a stabilităţii activităţii de asigurare în România, ar trebui să dea dovadă de transparenţă totală cu privire la operaţiunile acestei societăţi de asigurări”.
Din păcate, dorinţa noastră de a obţine o poziţie oficială din partea companiei de asigurări nu a fost încununată de succes. La telefoanele de la sediul central al firmei nu a răspuns nimeni, în ciuda apelurilor noastre repetate.
Citiți principiile noastre de moderare aici!