tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
Pacientii vor respect! Doctor din Timisoara: Sa nu dezumanizam medicina, sa nu privim pacientii ca pe obiecte

Pacientii vor respect! Doctor din Timisoara: Sa nu dezumanizam medicina, sa nu privim pacientii ca pe obiecte

la 1 March 2016 12:14

Pacientii vor respect! Doctor din Timisoara: Sa nu dezumanizam medicina, sa nu privim pacientii ca pe obiecte

<p>TION: Pacientii vor respect! Doctor din Timisoara: Sa nu dezumanizam medicina, sa nu privim pacientii ca pe obiecte</p>
1 March 2016 12:14
Se tot vorbește de respectul pacientului față de medic. Acesta există (uneori) și, adevărat, mai are nevoie de îmbunătățiri. Este adevărat că doctorii trebuie respectați și de către stat, prin salarii decente și condiții de lucru la nivel european. Dar haideți să vorbim puțin de respectul medicilor față de pacienți. De ce? Pentru că e simplu ca doctorul, cu un simplu zâmbet și o vorbă bună să-l „trateze” pe pacient pe jumătate...
Scris de Adrian Panduru - Se tot vorbește de respectul pacientului față de medic. Acesta există (uneori) și, adevărat, mai are nevoie de îmbunătățiri. Este adevărat că doctorii trebuie respectați și de către stat, prin salarii decente și condiții de lucru la nivel european. Dar haideți să vorbim puțin de respectul medicilor față de pacienți. De ce? Pentru că e simplu ca doctorul, cu un simplu zâmbet și o vorbă bună să-l „trateze” pe pacient pe jumătate...

Trimite articolul

X

Atunci când un pacient vine la spital, ori la policlinică (ambulator), ajunge în acest loc de nevoie, nu de „plictiseală”. Nu de puține ori, pacientul este apostrofat de medicul care este obosit, stresat și eventual cu factura la curent neplătită la zi, ori pur și simplu i se vorbește de sus și i se aruncă câteva cuvinte în fugă.

Pacienții însă vor și ei respect. Bolnavii înțeleg că medicii au și ei probleme, și dacă ar putea le-ar rezolva ei, dar vor ca odată cu intrarea lor pe holul spitalului să fie tratați cu respect de către personalul medical, să li se vorbească frumos. Am decis să vorbim cu medicii despre ce se întâmplă la ei în clinică, cum interacționează doctorul cu pacientul, cum poate fi îmbunătățită această relație și ce efecte „miraculoase” poate avea o simplă vorbă bună.

Prof. univ. dr. Mirela Tomescu, șefa Clinicii de Cardiologie ASCAR a Spitalului Municipal de Urgență Timișoara, pune mare accent pe relația doctor – pacient.

„I-am învățat pe colaboratori și pe studenți să trateze cu respect pacienții, indiferent de vârstă să li se adreseze la persoana a doua plural și să-și trateze pacienții așa cum ar dori să fie tratați ei sau membrii familiilor lor, în condiții de boală. Să nu fie aroganți, grăbiți și superficiali atunci când se adresează unui bolnav. Cred că unii dintre medici se poartă așa din cauza oboselii și a suprasolicitării. După ce ies obosiți din gardă, medicii au în continuare program de consultații, cursuri sau stagii cu studenții, iar bolnavii nu știu acest lucru și doresc să primească toată atenția în momentul respectiv. Acest fenomen ar putea fi prevenit dacă ar exista o metodă de programare, prin telefon sau internet, a vizitelor medicale care nu reprezintă urgențe medico-chirurgicale. Pentru acestea din urmă, pacienții trebuie să se adreseze serviciului de gardă și nu medicului curant”, spune doctorul Mirela Tomescu, care lucrează în domeniu din anul 1982.

La clinica ASCAR din Timișoara lucrează 13 medici , 19 asistente și 6 infirmiere. Sunt consultați aproximativ 10.000 de pacienți anual, dintre care 25% sunt internați, iar 75% sunt evaluați și tratați în ambulatorul secției. Clinica dispune de 50 de paturi pentru spitalizare ”continuă” și de 7 paturi pentru spitalizare ”de zi”. Volumul de muncă este mare, ținând cont și de faptul că este o clinică universitară.

”În general, medicii dintr-o clinică iau ca model atitudinea șefului de secție, iar medicii rezidenții urmează exemplul medicului specialist sau primar care se ocupă de formarea lor. Când totuși se întâmplă ca unii colegi să se adreseze pe un ton nepotrivit pacienților, îi chem în biroul meu și le atrag politicos atenția asupra acestui fapt. La fel procedez cu asistentele medicale, cu infirmierele și cu portarul. E adevărat că în unele momente sunt nervoși, sunt obosiți, poate au probleme acasă și la spital. Este suficient să fie atenționați și atitudinea lor revine imediat la normal. Așa am învățat și eu de la maeștrii mei, să dau dovadă de respect și de empatie față de omul bolnav. Să nu dezumanizăm medicina, să nu-i privim pe pacienți ca pe niște obiecte. Nu poți avea succes în actul medical dacă nu colaborezi cu pacientul. El trebuie să înțeleagă în primul rând ce boală are, ce investigații sunt necesare și în ce va consta tratamentul. Fiecare metodă de tratament are avantaje și dezavantaje. Medicul trebuie să-i ofere pacientului mai multe opțiuni, care trebuiesc explicate pe înțelesul lui. Bolnavul trebuie lăsat să se gândească și să discute cu familia, iar decizia finală va fi o decizie comună, a medicului și pacientului… Și asistentele au un rolul important în comunicarea cu bolnavul. Ele informează pacienții referitor la modul de alimentație, la îngrijirea personală, la efortul fizic permis, datele acestea fiind consemnate și în fișele lor de observație, alături de tratamentul administrat”, spune dr. Mirela Tomescu.

În concluzie, competența profesională medicală se demonstrează nu numai prin cunoștințe teoretice vaste, dar și prin capacitatea de a le aplica într-o activitate de îngrijire eficientă, personalizată și umană.

 

Trimite articolul

X
Taguri:
clinica scar timisoara ,
doctori tratamente pacienti ,
respect doctori pacienti
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    Cele mai citite știri

    1
    Analiză Eurydice: România, printre țările europene cu cele mai puține măsuri pentru combaterea analfabetismului funcțional
    2
    Muzeul mumiilor din Ferentillo: locul unde moartea nu a învins timpul
    3
    Mircea Cărtărescu, considerat favorit la Premiul Nobel, vine la Festivalul Internațional de Literatură de la Timișoara
    4
    Krampuslauf – Demonii iernii care cutreieră Europa
    5
    Simonis susține că nu rămânem cu gunoiul pe străzi. La Ghizela ar urma să se producă energie din deșeuri
    6
    Incursiune emoționantă în poveștile evreilor din Timișoara
    7
    Timișoara se mobilizează pentru siguranța femeilor: manifestație în Piața Libertății
    8
    Fii familia de care un copil are nevoie! DGASPC Timiș caută oameni cu suflet mare
    9
    Loading... Timișoara. Cum participă arhitectura la transformarea orașului
    10
    Fritz, după decizia CCR privind pensiile speciale: „Nu renunțăm la desființarea acestor privilegii”

    Cele mai noi știri

    Turism

    Krampuslauf – Demonii iernii care cutreieră Europa

    Azi în Timișoara

    Ce facem astăzi, 14 decembrie 2025, în Timișoara?

    Ştiri din Timiș

    Winter Sale la Enigma Plant: susținere echilibrată pentru organism în sezonul rece!

    Ştiri din Timiș

    FOTO. Fă bine prin lectură. Cumpără o carte și ajută câinii din adăpost

    Eveniment

    VIDEO. Act de cruzime șocant la Giarmata. Un șofer a călcat intenționat un câine cu mașina

    Ştiri din Timiș

    Diplomația prin limbă și cultură, tema unui eveniment special la UVT

    Mapamond

    Tot mai mulți tineri maghiari aleg să studieze în afara Ungariei. România o destinație tot mai atractivă

    Ştiri din Timiș

    O seară de colinde pentru o cauză bună, la Cinema Johnny. Concert dedicat vârstnicilor

    Ştiri din Timiș

    Banatul, un pas înainte spre titlul de Regiune Gastronomică Europeană 2028

    România

    Premierul Bolojan, mesaj la final de an. Le mulțumește românilor pentru răbdare și spune că efectele corecțiilor economice se vor vedea în 2026
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici