Edilul-șef s-a prezentat sâmbătă pe șantier pentru a vedea cum arată Pasajul Jiul cu cele trei poduri noi. S-a arătat satisfăcut de lucrare și le-a mulțumit inginerilor și muncitorilor, dar și șoferilor care au avut de suportat un trafic infernal în zilele în care atât Pasajul Jiul, cât și Pasajul Popa Șapcă au fost închise.
„Am avut de montat trei poduri aici. Lucrarea a fost făcută, totul e pregătit pentru transportul feroviar, care este reluat deja pe o linie. (…) S-a muncit exemplar, zi și noapte, la propriu. Nu a contat că au fost zile libere, s-a lucrat conform înțelegerii noastre. (…) Vremea a fost favorabilă și am putut da drumul la trafic. Am suferit câteva zile, dar a meritat. La sfârșitul lui septembrie totul va fi gata și vom avea un oraș la cu totul alte standarde”, a explicat Robu, cerându-le muncitorilor să dea la o parte balizele care interziceau accesul șoferilor.
Potrivit edilului Timișoarei, toate cele trei poduri noi au fost montate. Începând de sâmbătă, de la ora 14, se circulă pe două benzi pe la trecerea de cale ferată. Odată montate podurile, cei de la firma Porr se vor apuca să demoleze culeea veche, dar vor lucra mai mult noaptea, spune Robu.
Trecerea pe sub cale ferată de la Jiul a fost închisă în noaptea de 31 mai spre 1 iunie și urma să fie redeschisă în 10 iunie, ceea ce s-a și întâmplat.
„Toate cele trei poduri sunt montate. Pe sub pasaj sunt circulabile două benzi, câte una pe sens. Urmează demolarea vechii culee, operațiune care se va face doar noaptea, pentru a se asigura anvergura de cinci benzi. Demolarea va dura circa două săptămâni”, a explicat, pentru tion.ro, primarul Timișoarei.
După finalizarea lucrărilor, pasajul va avea cinci benzi de circulație, iar strada Jiul patru benzi. Lărgirea acestuia nu înseamnă doar lucrări pe sub trecerea de cale ferată, ci și reorganizarea intersecției. Vor fi amenajări stradale și pe Bd. Republicii, se va păstra geometria, iar sensurile de circulație vor fi separate prin realizarea unor insule. Pentru mijloacele de transport în comun vor fi amenajate alveole, iar intersecția cu rampa pasajului se va realiza cu cinci benzi și insulă direcțională centrală. Pe ambele părți vor fi amenajate piste pentru bicicliști și trotuare.
Licitația pentru lărgirea pasajului a fost lansată la începutul lunii septembrie 2015. Valoarea estimată a contractului era de 28 de milioane de lei, fără TVA, adică peste 7,6 milioane de euro, însă firma Porr Construct s-a angajat, la licitație, că efectuează lucrările cu 4,7 milioane de euro, cu tot cu TVA, adică 17.693.552 de lei, fără TVA, din care 1,57 milioane de lei fără TVA reprezintă lucrări diverse și neprevăzute. Durata de execuție este de 14 luni, conform contractului.
Articole pe aceeași temă:
Lucrarile la Pasajul Jiul, in grafic. Robu: Sunt sanse sa redeschidem circulatia la timp
Sursa video: Facebook
Citiți principiile noastre de moderare aici!