Primăria Timișoara mai face un pas de… pitic spre Pasajul Solventul. Ca să poată lansa licitația pentru execuție, Direcția de Drumuri mai avea nevoie de o bucată de teren aflată în proprietate privată. Se aștepta de ceva vreme după parcelă. Deși donația a fost acceptată încă din luna iunie 2019 de aleșii locali, municipalitatea a reușit abia în 14 octombrie să semneze contractul cu firma care face donația.
„Am semnat aseară actul de donație cu Valkiria Invest SRL, care ne-a donat terenul, sunt proprietari ai acelui teren. Este vorba despre 663 metri pătrați, care ne permit să mergem cu pasajul pe terenul optim și să putem face și pod peste Bega, după partea sudică a pasajului”, a anunțat Nicolae Robu marți.
Practic, PMT a primit de la societatea din București imobilele-teren în suprafață de 370 mp, respectiv 293 mp, în vederea realizării Pasajului Inferior Solventul. Imobilele și terenul în discuție au fost trecute în domeniul public al orașului.
Urmează acum ca municipalitatea să primească proiectul tehnic actualizat în urma Ordonanței 114 și să finalizeze documentația pentru licitația de execuție. Procedurile vor fi însă consumatoare de timp, iar PMT va avea nevoie și de avize de la CFR.
„Avem un proiect cu fonduri europene pentru modernizarea Căii Bogdăneștilor, care merge până la calea ferată. De acolo începe proiectul Solventul, pe bugetul propriu. În partea de sud, după ce se iese de sub calea ferată, acolo sunt nouă linii, va fi un sens giratoriu de unde se va merge către Bega, către noul pod, și apoi spre strada Gării, care va fi modernizată și ea, cu linii de tramvai peste Bega. Liniile de tramvai vor fi prelungite până peste noul pod, care va fi de lățimea actuală a Podului Dragalina”, a completat primarul Timișoarei.
Se vorbește încă din anul 2012 despre Pasajul Solventul, în zonă urmând să fie construit și un pod peste Bega.
„Ne trebuie avizul de mediu și apoi putem emite autorizația de construire și putem lansa licitația. Este o veste excelentă, pentru că aceste lucrări sunt extrem de importante. Când se va da drumul la pasaj și la pod, se va resimți foarte mult în trafic”, a conchis edilul-șef.
Estimările sunt că șantierul va dura doi ani.
„Eu estimez că în 2019 vor începe lucrările și o să facem tot ce ne stă în putință ca până la sfârșitul lui 2020 să le și finalizăm”, credea Robu în septembrie 2018.
Banii pentru construirea trecerii subterane din zona Solventul ar urma să vină de la consiliul local. În urmă cu patru ani, viitorul Pasaj Solventul era estimat la aproape 28 de milioane de euro.
Articole pe aceeași temă:
Cale liberă spre șantierul Pasajului Solventul? Primăria Timișoara a primit terenul
Trimite articolul
XDeci daca calculam toate sumele care vor fi investite in Timisoara in urmatori ani inseamna ca suntem la nivelul Dubaiului. 50 milioane euro sala de sport, 50 milioane stadion, 28 pasajul asta etc… sa fim seriosi sunt doar vise si minciuni, tot un oras mic si sarac vom ramane.
Robu e complet dus cu pluta, sau ne minte cu tupeu de aradean nesimtit. Le-a trebuit 3 ani sa faca pasajul Michelangelo si acum zic ca intr-un an vor reusi sa faca si pasaj si pod peste Bega si sens giratoriu etc. Omul (din pacate pentru noi) nu are nici un fel de simt al realitatii
lucrarea asta avea prioritatea maxima din ultimii 10 ani, este o lipsa evidenta a orasului, asta rezolva si aglomeratia de la Jiul daca era facuta
2 ani !?!?
Ha, ha, ha!
Poate 20. Pentru proiect.
GREU CU CALENDARUL PENTRU UNII….. in 2019 sa inceapa lucrarile si in 2020 la final sa fie gata????? cand la jumatea lui octombrie 2019 mai trebuie actualizat proiectul tehnic, demarata licitatia de lucrari….. estimare de semnare contract asa minim realist la cel putin 8 luni, adica la vara 2020 – abia de acolo incolo vor curge acei minim 2 ani executia…asta in cazul in care nu sunt iar contestate procedurile si semneaza PMT executia prin 2022….
Care “ritm”?
N-are nimeni un furazolidon, fac pe mine de ras?
Un proiect vital pentru oras, care ar fi rezolvat de mult traficul infernal din centru dar pentru care marii specialisti n-au fost capabili sa gaseasca solutii. Si ca de obicei primarul se intrece in balbe:
-lucrarile vor incepe in 2019. Care lucrari? Mai sunt 2 luni si jumatate pana la sfarsitul anului, autorizatie de mediu nu exista, autorizatia de construire nu este data si licitatia nici macar nu a pornit. Experienta ultimilor ani ne-a aratat cum merg si cat dureaza o licitatie organizata de specialistii primariei. Cine poate fi atat de naiv sa creada ca in 2 luni si jumatate se pot incheia toate aceste demersuri? O sa inceapa in 2019 cand? De Craciun?
– liniile de tramvai se prelungesc pe strada Garii pana la noul pod: deci avea dreptate directorul de la ELBA cand spunea ca proiectul este sa nu mai intoarca tramvaiul la gara! Pai si-atunci de ce nu s-a facut prelugirea in paralel cu lucrarile la poduri? Ca sa mai ciupesca ceva, un santaj micut, o amenda?
Penibil….
Cand dispare Serparia din Primarie poate redevenim un oras civilizat.Avem numai posturi cu dedicatie in PMT.Sa incerce cineva sa participe la un concurs.Vai de noi.
Daca la campania asta ne promite primarul pasaj si pod, la locale nu poate mai putin decat metrou.
Sa mori de ras nu alta, i-au trebuit 2 ani sa largeasca un pod existent, cat o sa-i ia unul nou? Ar fi frumos sa-l intrebe cineva la capatul carei strazi din cartierul Dambovita va fi podul sa vedem daca are macar habar de ceva sau gargara merge ca la PSD. Si mai trebuie sa aiba grija sa nu treaca cumva drumul peste bazinul de inot ce l-a promis in cartierul Dambovita la alegerile din 2012.
Prea târziu nenea Robu. Nu mai merge. Trebuia să fie prioritate.
Se făcea de mult din bani europeni daca acordau serios necesitățile orașului.
Sa fie intr-un ceas bun si spor la treaba
SE POATE SI MAI RAU CENTRUA SUD LA 10 LUNI DE LA SEMNAREA CONTRACTULUI STADIUL E 0 !
O firma privata a donat terenul primariei pentru investitie
Deci se poate.Urmeaza donatia Elba sa revedem deschiderea strazii Bolintineanu ?
Fratilor, nu va mai plangeti! Peste 6 luni il puteti taxa pe Robu la alegeri sau mergem pe “las ca a si facut”?
dupa logica praf si pulbere a vopsitului prioritatea numarul 1 era sa inlocuiasca bordurile de langa catedrala. care intamplator erau foarte bune si totodata foarte valoroase fiind din piatra naturala. Mascariciul in schimb a bagat pickamerul le-a spart pentru a fi inlocuite cu niste mizerii din beton care dupa 3-4 ani vor fi… din nou inlocuite
Orasul e departe de imaginea unui oras european civilizat, e murdar, aglomerat si aceste lucrari sunt doar praf in ochi…e mai mult decat nimic, dar cam atat…