Primarul Nicolae Robu a fost săptămâna trecută pe teren pentru predarea amplasamentului la Pasajul Jiul, dar firma care se va ocupa de lărgirea și reabilitarea acestuia nu poate demara deocamdată lucrările. Tion.ro v-a informat deja cum se va circula în zonă pe toată perioada șantierului, cu strada Jiul închisă de tot și sens unic pe Brediceanu.
Potrivit reprezentanților firmei constructoare, se va aștepta după avizul de la Compania Națională de Căi Ferate și apoi se va intra pe teren. Specialiștii CFR trebuie să stabilească inclusiv restricții pentru trenuri, pentru că circulația feroviară nu va fi întreruptă deloc pe toată durata șantierului. Mai mult, muncitorii de la Porr Construct vor înlocui de tot culeea (n.r. piciorul podului) de pe partea dreaptă, iar pe cea de pe partea stângă o vor reabilita.
„Intenția noastră este să lucrăm mai mult pe zona podului, pentru că podul are durata cea mai lungă de execuție. Trebuie să realizăm o culee nouă, zidul care sprijină podul, pe partea dreaptă. De asemenea, culeea care este acum pe partea stângă trebuie reabilitată. Focusul va fi în primul rând să lucrăm culeea nouă, apoi să reabilităm culeea veche, să punem podurile noi, pentru că fără podurile noi nu putem face lărgirea la cinci benzi.
Este inedită soluția tehnică privind culeea, aceasta se va lansa pe sub calea ferată, iar calea ferată rămâne în circulație. S-a mai făcut asta, nu este prima oară. Îi facem o platformă de lansare din beton, este un prefabricat pe care îl turnăm la fața locului, o să-l lansăm cu prese și o să-l punem sub calea ferată. Lucrăm culeele, lucrăm podul, între timp ne ocupăm de lărgirea drumului, începem să reabilităm mai ales prima bandă. O să lucrăm pe benzi, o facem pe fiecare în parte”, a explicat, pentru tion.ro, Narcis Stoica, manager de proiect la Pasajul Jiul, inginer Porr Construct.
Așa cum v-am informat deja, strada Jiul va fi închisă de tot circulației. Acolo va fi organizarea de șantier, explica recent primarul Nicolae Robu. Strada va fi lărgită și ea la patru benzi. De asemenea, se va lucra și pe Republicii, atât cât se întinde intersecția.
„Dincolo de Jiul avem de făcut lărgire la patru benzi și de relocat conducte de apă și gaz. Pe Republicii îi punem asfalt nou, pe zona intersecției, de unde începe breteaua până unde se termină. Vom freza și vom turna trei straturi de asfalt. Mai întâi se va închide traficul pe prima bandă de lângă culeea care va fi reabilitată. Se va circula numai pe două benzi, cea de pe Republicii se închide, pentru că acolo trebuie să facem lansarea pentru noua culee. Vom închide și breteaua care merge spre gară, pentru că pasajul fiind nou se reface complet și canalizarea și vom pune o stație de pompare nouă”, ne-a mai spus Narcis Stoica.
Specialiștii de la Porr Construct susțin că vor reuși să se încadreze în termenul stabilit în contract și că vor mobiliza toată forța de muncă pe șantierul de la Jiul.
„Vom termina în 14 luni, acesta este termenul. Intenția noastră este să lucrăm pe mai multe puncte în același timp, probabil că o să avem puncte în care o să lucrăm cu 60-70 de muncitori. În momentul de față, Porr a închis șantierele din Timișoara, ne putem concentra toată forța de muncă aici”, a conchis inginerul de la Porr Construct, pentru tion.ro.
Pasajul Jiul ar urma să aibă cinci benzi de circulație, trotuare pe ambele părți și piste pentru biciclete. Totodată, va fi lărgită la patru benzi și strada Jiul.
Licitația pentru lărgirea pasajului a fost lansată la începutul lunii septembrie a anului trecut. Valoarea estimată a contractului era de 28 de milioane de lei, fără TVA, adică peste 7,6 milioane de euro, însă firma Porr Construct s-a angajat, la licitație, că efectuează lucrările cu 4,7 milioane de euro, cu tot cu TVA, adică 17.693.552 de lei, fără TVA, din care 1,57 milioane de lei fără TVA reprezintă lucrări diverse și neprevăzute. Durata de execuție este de 14 luni, conform contractului.
Alte articole pe aceeeași temă:
Citiți principiile noastre de moderare aici!