Costurile construirii autostrăzii Lugoj – Deva, lot 2, vor creşte semnificativ, aceasta după ce analizarea soluţiilor tehnice a condus la concluzia că pe acest tronson va fi necesar un nou tunel, al treilea, pe lângă cele două deja proiectate, după ce Acordul de Mediu emis pentru acest lot impunea o serie de măsuri „eco”, care să ofere posibilitatea trecerii peste autostradă a animalelor sălbatice din zonă.
Într-un răspuns oferit de cei de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, pentru Asociaţia Proinfrastructura, se arată că în urma discuţiilor purtate între compania care asigură construcţia autostrăzii şi CNADNR s-a ajuns la concluzia că este nevoie de un al treilea tunel. Din cauza necesităţii modificării traseului autostrăzii, în zona debleului dintre km 55 şi 55 + 500, săpătura pentru autostradă ar ajunge la o adâncime de aproximativ 45 de metri. În această situaţie, antreprenorul a propus realizarea unui nou tunel în zona km 54 + 830. Valoarea estimată pentru această nouă construcţie este de 35 de milioane de euro, ceea ce va duce la costuri suplimentare pentru întreg proiectul în valoare de 122 de milioane de euro.
Problemele apărute au fost prezentate celor de la Banca Europeană de Investiţii, aceştia emiţând în data de 6 aprilie un punct de vedere referitor la această problemă. Conform acestui punct de vedere, pentru implementarea măsurilor impuse prin Acordul de Mediu, aceasta însemnând şi scoaterea din contractul iniţial a secţiunii aferente tunelurilor, să fie demarată procedura de modificare a contractului iniţial.
Vestea bună este că cei de la CNADNR apreciază că termenul de publicare în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice a licitaţiei pentru realizarea tunelurilor va avea loc în luna iulie sau august.
Alte articole pe aceeași temă:
Primul tronson de autostrada eco din Romania va avea si doua tuneluri
Citiți principiile noastre de moderare aici!