Inspectoratul Școlar Județean Timiș a făcut publice numele candidaților pentru postul de director și director adjunct la școlile din Timiș. Nu mai puțin de 216 dosare au fost aprobate, ceea ce înseamnă că cei care le-au depus pot candida la concursul din 12 octombrie. Aici găsiți lista completă a dosarelor candidaților care au fost aprobate, ca și atașament
Practic, au fost aprobate dosarele a 205 candidați, 11 depunându-și actele și pentru postul de director și pentru cel de director adjunct. Actele s-au depus online, pe site-ul Ministerului Educației. Nu toți merg mai departe însă… spre examenul propriu-zis.
Nu mai puțin de 21 de candidați au fost repinși și nu pot participa la concursul propriu-zis. Practic au fost respinse 29 de dosare, din diferite motive, în cazul a 21 de candidați. Unul dintre profesori a ales să candideze la șase școli diferite pentru postul de director. Dosarul său a fost însă respins, pentru toate cele șase școli. Una dintre cele șase instituții de învățământ pentru care candidatul și-a depus dosarul este Palatul Copiilor, restul fiind mai mult școli cu program sportiv.
Prima probă, cea scrisă (în 12 octombrie), se va desfășura după tipul examenelor naționale (exemplu Bacalaureat, Evaluare Națională), cu supraveghere video, comisie de supraveghere și corectare. Va fi un test grilă la care vor trebui să răspundă cei care vor să conducă unitățile școlare din județ.
Proba scrisă constă în rezolvarea în maximum 120 de minute a unui test-grilă cu itemi elaborați de Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice. Cu acest prilej vor fi evaluate aptitudinile cognitive şi competențele manageriale ale candidaților, ambele cu o pondere de 50%. Ulterior, la nivelul comisiilor judeţene şi cu monitorizarea observatorilor desemnaţi de minister, candidaţii vor susţine alte două probe: analiza CV-ului (realizată în plenul comisiei de concurs, în prezența candidatului, prin acordarea de puncte potrivit criteriilor și punctajelor prevăzute de metodologie şi pe baza documentelor din dosarul de înscriere care dovedesc cele afirmate în CV), respectiv un interviu în fața comisiei de concurs, în care se apreciază scrisoarea de intenție, calitatea și susținerea de către candidați a ofertei manageriale și a unui plan operațional pentru un an, cu o durată de maximum 30 de minute, conform criteriilor și punctajelor din metodologie. Toate probele sunt obligatorii.
Proba scrisă va avea loc în data de 12 octombrie. Interviul și evaluarea CV-ului se vor desfășura în perioada 17 octombrie – 17 noiembrie. Afişarea rezultatelor concursului este programată în data de 18 noiembrie, fiind urmată de o perioadă alocată depunerii contestaţiilor: 21-23 noiembrie. Soluţionarea contestaţiior şi afişarea rezultatelor finale sunt prevăzute pentru intervalul 24 noiembrie – 9 decembrie 2016. Ultima etapă a concursului – validarea în consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar a rezultatelor finale și transmiterea acestora la minister – este programată în data de 16 decembrie 2016.
Citiți principiile noastre de moderare aici!